Ciekawa informacja! Sprawdzę u siebie.BBbiker pisze: ↑8 paź 2020, o 13:07 Do tego w przypadku Mercedesa jest inny problem - jego układ ładowania podczas jazdy w trasie z wciśniętym pedałem nie pracuje - nie wiem może dla oszczędności paliwa? Jak odejmiesz gazu to ładowanie się włącza - dodasz napięcie maleje w innych autach napięcie jest trzymane w okolicy 14,2V.
Kto ma nowszy model może sobie na ekranie wyświetlić voltomierz i poobserwować.
Zakładam, że BMS (Battery Management System - system zarządzania akumulatorem) Mercedesa może chwilowo zmniejszyć obciążenie alternatora przy przyśpieszaniu, ale tylko wtedy, kiedy akumulator jest naładowany do jakiegoś sensownego poziomu? Trzeba by to sprawdzić mając akumulator rozładowany.
Gwoli ciekawostki:
w BMW i Audi (i zapewne w Mercedesie) BMS jest bardzo złożony. Wie, kiedy akumulator został wymieniony na nowy (trzeba to "zakodować" - czyli wprowadzić do pamięci komputera) czyli wie też jak długo już pracuje w aucie i ile godzin pracował pod obciążeniem. Wie jakiego rodzaju jest akumulator (to też trzeba "zakodować") i jakiej jest pojemności (to też trzeba "zakodować"). Na bieżąco, w czasie rzeczywistym analizuje stan akumulatora. Mierzy prąd wpływający i wypływający i wylicza, ile energii akumulator jest w stanie skutecznie zgromadzić. Mierzy upływność (utratę ładunku bez obciążenia) oraz charakterystykę rozładowania (jak pobór zadanej ilości amperogodzin wpływa na spadek napięcia - a tu oczekiwana charakterystyka jest inna zależnie od pojemności, rodzaju i wieku akumulatora). BMS zmienia sposób ładowania w zależności od rodzaju i stanu akumulatora oraz stopnia rozładowania. BMS zna (i udostępnia) nawet chwilowe, procentowe obciążenie alternatora (a to potrafiło zmieniać się bardzo mocno wraz z przyśpieszaniem i zmiana obrotów silnika). W przypadku BMW - przy znacznym spadku napięcia BMS odcina po kolei mniej ważne układy pobierające prąd, wliczając w to radio, nawigacje, zegary i podświetlenie środka auta. Zostawia tylko komputer silnika, skrzyni i światła Sam tego doświadczyłem, kiedy padło mi ładowanie a musiałem dojechać do celu
Jestem przekonany, że Mercedes ma podobnie złożony system.
Dlatego, jeśli chcemy cieszyć się długo sprawnym akumulatorem - warto poinformować "komputer" pojazdu o wymianie na nowy a z pewnością o zmianie pojemności lub rodzaju akumulatora. Ekstremalny przykład: jeśli ktoś zmieni akumulator AGM 120Ah na zwykły 80Ah i nie poinformuje o tym BMS - to ten będzie sądzić, że akumulator w aucie nadal jest większy i innego typu... i będzie ładować nową "baterię" zbyt dużym prądem i zbyt wysokim napięciem, co doprowadzi do jej uszkodzenia