Akumulator-wymiana na nowy
Re: Akumulator-wymiana na nowy
Nie wiem dokładnie bo jestem drugim właścicielem rok samochodu to 2014. Wywala ten błąd jak uruchomie silnik i skrece kierownica. Zaswieci bład nacisne OK na kierownicy i pozniej juz jest spokój.
Re: Akumulator-wymiana na nowy
No to trzeba założyć, że aku dodatkowy nie był wymieniany i przyszedł na niego już czas. Podjedź do elektryka i zobacz. A jeśli miałbyś aplikację Mercedes Me Adapter, to tam byłoby to bardziej rozszerzone - przynajmniej w teorii.

Re: Akumulator-wymiana na nowy
Posiadam Mercedes Me Adapter. Sprawdze jak częściej sie bedzie zapalał komunikat to bede działać. Macie jakąś stronkę skąd zamawiać ten akumlator dodatkowy?
Re: Akumulator-wymiana na nowy
http://www.w205.pl/zrob-to-sam-manuale- ... -t767.html
Ten temat sobie przejrzyj jeszcze. Najwyżej osoby, które mają już wymianę dodatkowego za sobą, mogą powiedzieć więcej.
Ja mam też z 2014, ale u mnie na razie rozruchowy wymieniałem, a dodatkowy jeszcze działa.
To trochę jak z ludźmi - jeden w wieku 70 lat zejdzie, inny do 90 dociągnie. Ale o żadnym nie można powiedzieć, że całe życie było przed nim.
Ten temat sobie przejrzyj jeszcze. Najwyżej osoby, które mają już wymianę dodatkowego za sobą, mogą powiedzieć więcej.
Ja mam też z 2014, ale u mnie na razie rozruchowy wymieniałem, a dodatkowy jeszcze działa.
To trochę jak z ludźmi - jeden w wieku 70 lat zejdzie, inny do 90 dociągnie. Ale o żadnym nie można powiedzieć, że całe życie było przed nim.

Re: Akumulator-wymiana na nowy
Zapytaj tutaj - Andrzej Kuleta <info@promerc.pl>
ZW (GLC 250 - 211KM)
Re: Akumulator-wymiana na nowy
Witam wszystkich, mam pytanie odnośnie ładowania aku nie wyciągając go z samochodu ,czy wogole mozna ? Jeśli tak to czy są jakieś procedury ? Jestem w posiadaniu ładowarki do aku AGM, aku to 800/80 fabryczna varta, MB S205 2.1
Re: Akumulator-wymiana na nowy
Wchodząc w tryb serwisowy zaobserwowałem, że % naładowanie akumulatora nawet przy dłuższej jeździe nie przekracza 83% już przy ustabilizowanym napięcie 14,8V i praktycznie zerowym prądzie ładowania ... -> diagnoza stan przedzawałowy / zasiarczony.
Jak też wiadomo pełną sprawność akumulatorom przywraca huta ale postanowiłem przy okazji sprawdzić mój nowy nabytek - chińska ładowarka impulsowa 8A z trybem regeneracji kupiona na Ali za ok 80 zeta - przyszła z Czech w 3 (!)dni
https://pl.aliexpress.com/item/4000093792387.html?
Rewelacja! - faktycznie ładuje prądem 8A a inne marketowe ok 3,8, które przestają ładować w zależności od trybu i temperatury zewnętrznej w okolicach 14,6V.
Ciekawy jest ten tryb regeneracji (na wykresie T3) - podbija napięcie do ok 15,6V i impulsami regeneruje Aku przez ok 48-72h - Działa doskonale, test pokazał sprawność 100% która utrzymała się ok 2 tygodni (jazda po mieście) i teraz z łatwością ładuje do ok 93% po dłuższej jeździe. Taki tryb mają ładowarki C-Tek ale kosztują ok 300 zeta
Ponoć nie należy przesadzać z tym trybem ale ok 1-2razy w roku można tak poratować akumulator który odzyskuje choć trochę oryginalnej sprawności.
Jak też wiadomo pełną sprawność akumulatorom przywraca huta ale postanowiłem przy okazji sprawdzić mój nowy nabytek - chińska ładowarka impulsowa 8A z trybem regeneracji kupiona na Ali za ok 80 zeta - przyszła z Czech w 3 (!)dni
https://pl.aliexpress.com/item/4000093792387.html?
Rewelacja! - faktycznie ładuje prądem 8A a inne marketowe ok 3,8, które przestają ładować w zależności od trybu i temperatury zewnętrznej w okolicach 14,6V.
Ciekawy jest ten tryb regeneracji (na wykresie T3) - podbija napięcie do ok 15,6V i impulsami regeneruje Aku przez ok 48-72h - Działa doskonale, test pokazał sprawność 100% która utrzymała się ok 2 tygodni (jazda po mieście) i teraz z łatwością ładuje do ok 93% po dłuższej jeździe. Taki tryb mają ładowarki C-Tek ale kosztują ok 300 zeta
Ponoć nie należy przesadzać z tym trybem ale ok 1-2razy w roku można tak poratować akumulator który odzyskuje choć trochę oryginalnej sprawności.
- Załączniki
-
- Ladowarka 8A repair.JPG (32.91 KiB) Przejrzano 1766 razy
-
- Krzywe ładowania.jpg (63.44 KiB) Przejrzano 1766 razy
C220d 4Matic
Re: Akumulator-wymiana na nowy
No i ja wymieniłem akumulator na nowy. W starym (miał już 6 lat) nawet długa trasa nie uruchamiała systemu start stop. Po założeniu nowego od razu system się aktywował. Kupiłem Vartę AGM 70Ah, wymieniłem sam. Specjalnie przed wymianą zadzwoniłem do znajomego, który prowadzi serwis mercedesów (wcześniej pracował w ASO) z pytaniem czy muszę auto podłączyć o komputera przy zmianie akumulatora - powiedział, że takiej potrzeby nie ma. Mogą się najwyżej szyby, szyberdach, fotele z pamięcią rozpropagować, ale u mnie (mam z tego kompletu tylko szyby) nic takiego się nie stało.
Żeby było śmieszniej to miałem całą serię - kondensator, akumulator i właśnie auto mi zgłosiło konieczność wymiany baterii w kluczyku.
Żeby było śmieszniej to miałem całą serię - kondensator, akumulator i właśnie auto mi zgłosiło konieczność wymiany baterii w kluczyku.
Ostatnio zmieniony 5 mar 2021, o 21:46 przez Wojtek, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Akumulator-wymiana na nowy
Co do podłączenia dodatkowego akumulatora na czas wymiany, to chyba nie ma sensu skoro do niektórych napraw wymagane jest całkowite odłączenie akumulatora. Przy okazji mam pytanie jak sprawdzić datę produkcji akumulatora Varty i oryginalnego?
ZW (GLC 250 - 211KM)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości