Akumulator-wymiana na nowy

Awatar użytkownika
Michal
Posty: 422
Rejestracja: 22 sie 2017, o 22:10

Re: Akumulator-wymiana na nowy

Post autor: Michal »

Po pierwsze...
Dyskutujemy ale merytorycznie, bez pyskówek i osobistych wycieczek prosze
.
Po drugie... dasonen jak juz mnie cytujesz to tak aby nie zmieniać kontekstu tego co napisałem. Wklejanie połowy zdania w tym wypadku odwraca sens mojej wypowiedzi.
Pozatym chyba nie do końca wiesz co piszesz w dalszej części porównując to do przemysłu lotniczego czy zbrojeniowego.
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Akumulator-wymiana na nowy

Post autor: Jara »

Alku ... kupiłem oryginał .. taki jaki był jakieś 74 Ah ... mieli promocje na nie 940 PLN brutto ... NSO MB mi wymieniło ... w tej cenie mówi że się opłaca bo oryginały mają większa żywotność ( Varty sprawdzałem już chodzą pod 800 PLN )... można liczyć na 4 lata ... pozostałe 3 lata wytrzymują w naszych autach ... aku ma produkcje 28 tydzień 2019 .. są nowe bo się magazyn ostatnio Duda sfajczył.
Bo drodze padł ten aku dodatkowy ( mówił ze z nimi tak jest jak bateria już nie trzyma).. u nas to nie aku ... z 3 kondensatory z elektroniką ( pewnie sterownika oprogramowanie jest z 204-rek ;) ) ... otworzył to przy mnie ... wylał się w nim jeden z kontestatorów. Ten sterownik napięcia ma już inny numer ... twierdzi że tak sie dzieje jak są wersje "poprawione" .. sa juz te sterowniki regenerowane ... tylko za wiele tańsze nie są.
sylmicha

Re: Akumulator-wymiana na nowy

Post autor: sylmicha »

Bo ten rzekomy dodatkowy aku pod nogami to właśnie "zbiorowy" kondensator. Akumulator AGM jak nie będzie miał dużych spadków napięcia bo tego nie znosi to spokojnie wytrzyma 6 lat. Dlatego jak ktoś mało jeździ, lub na krótkich odcinkach i często włącza/wyłącza silnik to ładowarką mikroprocesorową raz na kilka tygodni powinien doładować akumulator. Raz na kilka tygodni czyli np raz na miesiąc na kilka godzin.
hord
Posty: 117
Rejestracja: 14 lis 2017, o 22:23

Re: Akumulator-wymiana na nowy

Post autor: hord »

tym bardziej ,ze do klem nie potrzeba sie "dokopywac"
pod maska z lwej strony mamy wystajacy jakby "bolec" to masa ,minus
a troche wyzej po przesunieciu czerwonej a la klapki to +
inna opcja to taka ,ze nowoczesne ładowarki maja dodatkowe przewody , ktore na stałe przykrecamy do klem i pozniej laczymy na klik z ladowarka
Pisze o tym, aby sobie ulatwic a propos tego co radzi Sylmicha w kwestki cyklicznego doladowania ,zwlaszcza a moze przede wszystkim jezdzac na krotkich odcinkach Itd.
Awatar użytkownika
Schnaider
Moderator
Posty: 618
Rejestracja: 27 sty 2019, o 22:03

Re: Akumulator-wymiana na nowy

Post autor: Schnaider »

Dodatkowo aplikacja Mercedes Me również informuje o niskim napięciu akumulatora, jeśli komunikat "zatrzymać pojazd, przełączyć na P..." się pojawi.
Za tydzień mam ASO umówione, więc zobaczymy.
Załączniki
Mercede Me.JPG
Mercede Me.JPG (13.28 KiB) Przejrzano 2413 razy
Obrazek
sylmicha

Re: Akumulator-wymiana na nowy

Post autor: sylmicha »

hord pisze: 20 lis 2019, o 21:16 tym bardziej ,ze do klem nie potrzeba sie "dokopywac"
pod maska z lwej strony mamy wystajacy jakby "bolec" to masa ,minus
a troche wyzej po przesunieciu czerwonej a la klapki to +
inna opcja to taka ,ze nowoczesne ładowarki maja dodatkowe przewody , ktore na stałe przykrecamy do klem i pozniej laczymy na klik z ladowarka
Pisze o tym, aby sobie ulatwic a propos tego co radzi Sylmicha w kwestki cyklicznego doladowania ,zwlaszcza a moze przede wszystkim jezdzac na krotkich odcinkach Itd.
Nowoczesne ładowarki mają też adaptery, którymi np łączysz ładowarkę z akumulatorem przez gniazdo zapalniczki i w ten sposób ładujesz akumulator. Więc w dzisiejszych czasach nawet maski nie musisz podnosić.
Załączniki
20191121_153034_resize_65.jpg
20191121_153034_resize_65.jpg (60.35 KiB) Przejrzano 2408 razy
Awatar użytkownika
Schnaider
Moderator
Posty: 618
Rejestracja: 27 sty 2019, o 22:03

Re: Akumulator-wymiana na nowy

Post autor: Schnaider »

Dzisiaj ku mojemu zaskoczeniu ASO mi oznajmiło, że bez problemu można ładować akumulator prostownikiem.
Obrazek
sylmicha

Re: Akumulator-wymiana na nowy

Post autor: sylmicha »

Schnaider pisze: 14 gru 2019, o 10:44 Dzisiaj ku mojemu zaskoczeniu ASO mi oznajmiło, że bez problemu można ładować akumulator prostownikiem.
Brawa dla nich. Tylko skoro są aż tak dobrze doinformowani to może też powiedzą Ci o ile szybciej wysiądzie ten akumulator?

Tak działa dobra ładowarka mikroprocesorowa przy ustawieniu na akumulator AGM oto cykle pracy podczas jednego ładowania:

1.Odsiarczanie-15.8V

2.Łagodny rozruch-5A ładowanie do 12,6V

3.Ładowanie-14,7V 5A

4.Przyswajanie-prąd do 14,7V

5.Analiza- czyli sprawdza czy napięcie spadnie do 12V.

6.Recond-(funkcja powinna być używana raz w roku lub przy bardzo wyczerpanej baterii)

7.Utrzymanie napięcia-13,6V bateria w pełni naładowania.

8.Ładowanie pulsacyjne-stosowane np przy zimowaniu akumulatora 12,7V-14,7V 5-2,5A.

Tak działa większość prostowników cykl pracy prostownika: przeważnie 14,2V-14,8V- i koniec. Pomijam fakt wysokiego tętnienia napięcia w prostowniku transformatorowym.

Oczywiście, że ładując akumulator zwykłym prostownikiem Twój akumulator nie wyleci w powietrze ani natychmiast nie wysiądzie. Ale zmniejszysz sprawność,a następnie skrócisz jego trwałość.
Max
Posty: 26
Rejestracja: 18 wrz 2019, o 19:33

Re: Akumulator-wymiana na nowy

Post autor: Max »

Tylko że musiałbyś tak robić po każdym głębszym rozładowaniu - a normalnie przecież alternator i tak ładuje z maksymalnie dostępnym prądem który w zasadzie ograniczony jest mocą maksymalna alternatora minus aktywne odbiorniki no i oczywiście ograniczeniem napięciowym
C220d 4Matic
Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 111
Rejestracja: 12 mar 2017, o 07:58

Re: Akumulator-wymiana na nowy

Post autor: Jarek »

Max pisze: 14 gru 2019, o 19:54 Tylko że musiałbyś tak robić po każdym głębszym rozładowaniu - a normalnie przecież alternator i tak ładuje z maksymalnie dostępnym prądem który w zasadzie ograniczony jest mocą maksymalna alternatora minus aktywne odbiorniki no i oczywiście ograniczeniem napięciowym
Nie prawda z tym ładowaniem na maksa...
Natężenie ładowanie zależne jest od stopnia rozładowania, spróbuj przed odpaleniem auta włączyć tryb warsztat i wówczas odpalić auto wtedy widzisz wartość napięcia ładowania UB oraz natężenie jakim aktualnie ładowany jest akumulator OB wartości natężenia i napięcia zmieniają się podczas jazdy. Masz też info o temp. akumulatora TB. oraz procencie naładowania akumulatora.

Na postoju z kolei widzimy jak prąd jest pobierany przed wszystkie odbiorniki.

U mnie zazwyczaj start/stop działa powyżej 85%👍
Załączniki
IMG_20191217_190518.jpg
IMG_20191217_190518.jpg (66.97 KiB) Przejrzano 3990 razy
IMG_20191217_185205.jpg
IMG_20191217_185205.jpg (40.47 KiB) Przejrzano 3995 razy
W205 C200 184PS +.... :twisted:
W222 S500... :shock:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości