Akumulator-wymiana na nowy
Re: Akumulator-wymiana na nowy
Po pierwsze...
Dyskutujemy ale merytorycznie, bez pyskówek i osobistych wycieczek prosze.
Po drugie... dasonen jak juz mnie cytujesz to tak aby nie zmieniać kontekstu tego co napisałem. Wklejanie połowy zdania w tym wypadku odwraca sens mojej wypowiedzi.
Pozatym chyba nie do końca wiesz co piszesz w dalszej części porównując to do przemysłu lotniczego czy zbrojeniowego.
Dyskutujemy ale merytorycznie, bez pyskówek i osobistych wycieczek prosze.
Po drugie... dasonen jak juz mnie cytujesz to tak aby nie zmieniać kontekstu tego co napisałem. Wklejanie połowy zdania w tym wypadku odwraca sens mojej wypowiedzi.
Pozatym chyba nie do końca wiesz co piszesz w dalszej części porównując to do przemysłu lotniczego czy zbrojeniowego.
Re: Akumulator-wymiana na nowy
Alku ... kupiłem oryginał .. taki jaki był jakieś 74 Ah ... mieli promocje na nie 940 PLN brutto ... NSO MB mi wymieniło ... w tej cenie mówi że się opłaca bo oryginały mają większa żywotność ( Varty sprawdzałem już chodzą pod 800 PLN )... można liczyć na 4 lata ... pozostałe 3 lata wytrzymują w naszych autach ... aku ma produkcje 28 tydzień 2019 .. są nowe bo się magazyn ostatnio Duda sfajczył.
Bo drodze padł ten aku dodatkowy ( mówił ze z nimi tak jest jak bateria już nie trzyma).. u nas to nie aku ... z 3 kondensatory z elektroniką ( pewnie sterownika oprogramowanie jest z 204-rek ) ... otworzył to przy mnie ... wylał się w nim jeden z kontestatorów. Ten sterownik napięcia ma już inny numer ... twierdzi że tak sie dzieje jak są wersje "poprawione" .. sa juz te sterowniki regenerowane ... tylko za wiele tańsze nie są.
Bo drodze padł ten aku dodatkowy ( mówił ze z nimi tak jest jak bateria już nie trzyma).. u nas to nie aku ... z 3 kondensatory z elektroniką ( pewnie sterownika oprogramowanie jest z 204-rek ) ... otworzył to przy mnie ... wylał się w nim jeden z kontestatorów. Ten sterownik napięcia ma już inny numer ... twierdzi że tak sie dzieje jak są wersje "poprawione" .. sa juz te sterowniki regenerowane ... tylko za wiele tańsze nie są.
Re: Akumulator-wymiana na nowy
Bo ten rzekomy dodatkowy aku pod nogami to właśnie "zbiorowy" kondensator. Akumulator AGM jak nie będzie miał dużych spadków napięcia bo tego nie znosi to spokojnie wytrzyma 6 lat. Dlatego jak ktoś mało jeździ, lub na krótkich odcinkach i często włącza/wyłącza silnik to ładowarką mikroprocesorową raz na kilka tygodni powinien doładować akumulator. Raz na kilka tygodni czyli np raz na miesiąc na kilka godzin.
Re: Akumulator-wymiana na nowy
tym bardziej ,ze do klem nie potrzeba sie "dokopywac"
pod maska z lwej strony mamy wystajacy jakby "bolec" to masa ,minus
a troche wyzej po przesunieciu czerwonej a la klapki to +
inna opcja to taka ,ze nowoczesne ładowarki maja dodatkowe przewody , ktore na stałe przykrecamy do klem i pozniej laczymy na klik z ladowarka
Pisze o tym, aby sobie ulatwic a propos tego co radzi Sylmicha w kwestki cyklicznego doladowania ,zwlaszcza a moze przede wszystkim jezdzac na krotkich odcinkach Itd.
pod maska z lwej strony mamy wystajacy jakby "bolec" to masa ,minus
a troche wyzej po przesunieciu czerwonej a la klapki to +
inna opcja to taka ,ze nowoczesne ładowarki maja dodatkowe przewody , ktore na stałe przykrecamy do klem i pozniej laczymy na klik z ladowarka
Pisze o tym, aby sobie ulatwic a propos tego co radzi Sylmicha w kwestki cyklicznego doladowania ,zwlaszcza a moze przede wszystkim jezdzac na krotkich odcinkach Itd.
Re: Akumulator-wymiana na nowy
Dodatkowo aplikacja Mercedes Me również informuje o niskim napięciu akumulatora, jeśli komunikat "zatrzymać pojazd, przełączyć na P..." się pojawi.
Za tydzień mam ASO umówione, więc zobaczymy.
Za tydzień mam ASO umówione, więc zobaczymy.
- Załączniki
-
- Mercede Me.JPG (13.28 KiB) Przejrzano 2413 razy
Re: Akumulator-wymiana na nowy
Nowoczesne ładowarki mają też adaptery, którymi np łączysz ładowarkę z akumulatorem przez gniazdo zapalniczki i w ten sposób ładujesz akumulator. Więc w dzisiejszych czasach nawet maski nie musisz podnosić.hord pisze: ↑20 lis 2019, o 21:16 tym bardziej ,ze do klem nie potrzeba sie "dokopywac"
pod maska z lwej strony mamy wystajacy jakby "bolec" to masa ,minus
a troche wyzej po przesunieciu czerwonej a la klapki to +
inna opcja to taka ,ze nowoczesne ładowarki maja dodatkowe przewody , ktore na stałe przykrecamy do klem i pozniej laczymy na klik z ladowarka
Pisze o tym, aby sobie ulatwic a propos tego co radzi Sylmicha w kwestki cyklicznego doladowania ,zwlaszcza a moze przede wszystkim jezdzac na krotkich odcinkach Itd.
- Załączniki
-
- 20191121_153034_resize_65.jpg (60.35 KiB) Przejrzano 2408 razy
Re: Akumulator-wymiana na nowy
Dzisiaj ku mojemu zaskoczeniu ASO mi oznajmiło, że bez problemu można ładować akumulator prostownikiem.
Re: Akumulator-wymiana na nowy
Brawa dla nich. Tylko skoro są aż tak dobrze doinformowani to może też powiedzą Ci o ile szybciej wysiądzie ten akumulator?
Tak działa dobra ładowarka mikroprocesorowa przy ustawieniu na akumulator AGM oto cykle pracy podczas jednego ładowania:
1.Odsiarczanie-15.8V
2.Łagodny rozruch-5A ładowanie do 12,6V
3.Ładowanie-14,7V 5A
4.Przyswajanie-prąd do 14,7V
5.Analiza- czyli sprawdza czy napięcie spadnie do 12V.
6.Recond-(funkcja powinna być używana raz w roku lub przy bardzo wyczerpanej baterii)
7.Utrzymanie napięcia-13,6V bateria w pełni naładowania.
8.Ładowanie pulsacyjne-stosowane np przy zimowaniu akumulatora 12,7V-14,7V 5-2,5A.
Tak działa większość prostowników cykl pracy prostownika: przeważnie 14,2V-14,8V- i koniec. Pomijam fakt wysokiego tętnienia napięcia w prostowniku transformatorowym.
Oczywiście, że ładując akumulator zwykłym prostownikiem Twój akumulator nie wyleci w powietrze ani natychmiast nie wysiądzie. Ale zmniejszysz sprawność,a następnie skrócisz jego trwałość.
Re: Akumulator-wymiana na nowy
Tylko że musiałbyś tak robić po każdym głębszym rozładowaniu - a normalnie przecież alternator i tak ładuje z maksymalnie dostępnym prądem który w zasadzie ograniczony jest mocą maksymalna alternatora minus aktywne odbiorniki no i oczywiście ograniczeniem napięciowym
C220d 4Matic
Re: Akumulator-wymiana na nowy
Nie prawda z tym ładowaniem na maksa...Max pisze: ↑14 gru 2019, o 19:54 Tylko że musiałbyś tak robić po każdym głębszym rozładowaniu - a normalnie przecież alternator i tak ładuje z maksymalnie dostępnym prądem który w zasadzie ograniczony jest mocą maksymalna alternatora minus aktywne odbiorniki no i oczywiście ograniczeniem napięciowym
Natężenie ładowanie zależne jest od stopnia rozładowania, spróbuj przed odpaleniem auta włączyć tryb warsztat i wówczas odpalić auto wtedy widzisz wartość napięcia ładowania UB oraz natężenie jakim aktualnie ładowany jest akumulator OB wartości natężenia i napięcia zmieniają się podczas jazdy. Masz też info o temp. akumulatora TB. oraz procencie naładowania akumulatora.
Na postoju z kolei widzimy jak prąd jest pobierany przed wszystkie odbiorniki.
U mnie zazwyczaj start/stop działa powyżej 85%
- Załączniki
-
- IMG_20191217_190518.jpg (66.97 KiB) Przejrzano 3990 razy
-
- IMG_20191217_185205.jpg (40.47 KiB) Przejrzano 3995 razy
W205 C200 184PS +....
W222 S500...
W222 S500...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości