Strona 14 z 15

Re: Akumulator-wymiana na nowy

: 30 maja 2023, o 14:08
autor: GLC X253
Potwierdzam, też tak miałem. Start-Stop przestał działac i nie było zadnych komunikatów. Czasem po naładowaniu akumulatora odżywał na krótko. Po wymianie głównego akumulatora znów jest aktywny. Zatem jak ktoś nie chce aktywnego Start-Stopu nie warto się spieszyc z wymianą akumulatora, szczególnie w okresie letnim, gdy jego aktywność jest większa.

Re: Akumulator-wymiana na nowy

: 30 maja 2023, o 15:27
autor: zmichal
Schnaider pisze: 30 maja 2023, o 14:01 U mnie też nie działał Start-Stop i dopiero po jakimś czasie wyskoczył komunikat "zatrzymaj pojazd i przełączyć na P", co wskazało na rozruchowy.
No ale rozumiem, że wtedy raczej nie można zignorować komunikatu i czeka nas laweta?
Chodzi mi o to, czy jeżeli od roku nie działa mi start-stop, a akumulator główny jest w miarę ok (nie pokazuje żadnych komunikatów, chyba, że auto stało nieużywane przez kilka tygodni), to czy nie zaskoczę się sytuacją któregoś razu, że auto nie nadaje się do jazdy? (komunikat, o którym piszesz)

Re: Akumulator-wymiana na nowy

: 30 maja 2023, o 15:40
autor: Schnaider
Nie. To tak na pewno nie działa. Akumulator będzie słabnąć stopniowo niczym człowiek umierający ze starości.
Z tym komunikatem niektórzy jeździli kilka miesięcy. Ja jeździłem też kilka tygodni tylko po prostu mnie komunikat sam irytował, bo chyba nie możesz go skasować z ekranu.

Re: Akumulator-wymiana na nowy

: 30 maja 2023, o 20:04
autor: Mikun
Z tym komunikatem można jeździć rok i dłużej . Kolokwialnie, od wczesnej starości do niespodziewanej śmierci 😁

Re: Akumulator-wymiana na nowy

: 31 maja 2023, o 08:13
autor: klimek
Deaktywacja start stopu nastąpi po kupnie akumulatora kwasowego.Sam tak zrobiłem w BMW i tak zrobię w MB jak tylko padnie zelowka.

Re: Akumulator-wymiana na nowy

: 31 maja 2023, o 10:43
autor: GLC X253
Czyli samochód rozpozna rodzaj akumulatora?

Re: Akumulator-wymiana na nowy

: 31 maja 2023, o 11:09
autor: klimek
GLC X253 pisze: 31 maja 2023, o 10:43 Czyli samochód rozpozna rodzaj akumulatora?
Ja już nawet to przetestowałem,zanim włożyłem do BMW to sprawdziłem w mb i jeździłem tak przez dwa tyg.Bez żadnej adaptacji akumulatora pomimo że oryginał mam 80 a ten miał 72aph.zadnych błędów i jedynie świeci cały czas na żółto kontrolka start stopu.Poza tym nic,żadnych błędów ani komunikatów.Jeszcze jedna sprawa,wymiany można dokonać bez podczymywania :arrow: podtrzymywania pamięci i wszystko jest ok.

Re: Akumulator-wymiana na nowy

: 31 maja 2023, o 11:39
autor: Wrcfan
Ja wymieniałem akumulator w swoim w205 2 lata temu bez adaptacji i wszystko jest ok. Wcześniej miałem BMW E91 i w 3 miesiące od wymiany akumulator poszedł na reklamacje(naszczescie uznali) po włożeniu nowego i daptacji jeździłem aż do sprzedaży auta

Re: Akumulator-wymiana na nowy

: 3 cze 2023, o 11:08
autor: dasonen
klimek pisze: 31 maja 2023, o 08:13 Deaktywacja start stopu nastąpi po kupnie akumulatora kwasowego. Sam tak zrobiłem w BMW i tak zrobię w MB jak tylko padnie zelowka.
:roll: :shock: :o :?
W BMW miałeś obowiązek nie tylko odnotować moment wymiany akumulatora na nowy, ale również podać jego rodzaj oraz pojemność. BMW w BMW w sposób ciągły szacuje stan akumulatora poprzez pomiar prądu wpływającego, wypływającego i różnicy napięć. Do oszacowanego stanu i technologii akumulatora dostosowuje sposób ładowania (przebieg krzywej, prądy i napięcia, dostarczany ładunek). BMW jest wrażliwe na "słaby prąd" z akumulatora i kiedy ten jest w kiepskim stanie - potrafią pojawiać się błędy i żadne kasowanie nie pomoże.
GLC X253 pisze: 31 maja 2023, o 10:43 Czyli samochód rozpozna rodzaj akumulatora?
NIE!
Akumulator będzie wiecznie niedoładowany a samochód rozpozna, że gromadzony w akumulatorze ładunek wskazuje na jego krytyczny stan. Bo będzie zakładał, że to AGM a nie "kwasiak". Do tego ładowanie będzie przeprowadzane jak dla AGM. Stąd potencjalna degradacja akumulatora w wyniku wprowadzenia BMS (Battery Managemens System) w błąd.
Krzywe ładowania (przebieg prądu i napięcia oraz ich maksymalne wartości) są inne dla AGM i dla kwasowo-ołowiowych.
klimek pisze: 31 maja 2023, o 11:09 pomimo że oryginał mam 80 a ten miał 72aph.zadnych błędów i jedynie świeci cały czas na żółto kontrolka
Prąd ładowania wynika z pojemności akumulatora a AGM ładuje się mniejszym prądem niż kwasowo-ołowiowy. Dzięki zastosowaniu mniejszego "kwasiaka" i braku wpisu w komputerze - spowodowałeś ładowanie go prądem dla większego AGM, bardziej zbliżonym do właściwego dla mniejszego "kwasiaka" i jego wolniejszą degradację. Ten zbieg okoliczności wynikający z niewiedzy poprawił nieco fatalne życie permanentnie niedoładowanego akumulatora (stąd wyłączenie Start-Stop - on ma ciągle za mało prądu). Jednak zamiana w przeciwnym kierunku może spowodować w najlepszym przypadku przeładowanie AGM i odgazowanie płyt a w najgorszym - eksplozję akumulatora! (jeśli zawory VRLA nie zadziałają).
Bardzo odradzam takie podmiany. :!:

https://youtu.be/-K5T1B9vwo8?t=438

Mercedes C350e czerwona ikona akumulatora „Usterka”

: 15 lip 2023, o 18:42
autor: Robwr80
Od tygodnia zaczęła mi się zapalać czerwona ikonka baterii z wykrzyknikiem i napis „Usterka”. Auto dalej normalnie odpala i jeździ, lecz trochę się boję, że mi po drodze po prostu stanie. Oglądałem jakiś filmik na youtube i autor filmiku mówił, że to może być albo akumulator 12V, albo kompresor od klimatyzacji. Może ktoś wie, co to może być?
Potrzebuję odpowiedzi szybko :)