ToySoldier pisze: ↑7 paź 2020, o 21:16
Pisząc ładowarki masz na myśli prostownik?
Od razu zakładasz, że będzie niezbędny?
Jak wyżej zostało wyjaśnione są różnice między prostownikiem a ładowarką.
Prostownik nawet całkiem porządny mam ale przy ładowaniu akumulatora AGM się nie sprawdza.
Ładowanie nim trwa bardzo długo o do tego procesor głupieje i dobiera dziwne parametry.
Przy zwykłym akumulatorze wszystko przebiega prawidłowo.
Czy zakładam, że jest niezbędny?
Tak, cykliczne doładowanie w garażu jest niezbędne dla zachowania akumulatora w dobrej kondycji.
Jeżeli akumulator długo jest w stanie rozładowania to ulega awarii.
Ja tak raz na miesiąc ładuję akumulatory swoich aut do pełna,
bo codziennie dużo "odpalam" i bilans energetyczny zmierza do wyczerpania energii z akumulatora.
Do tego w przypadku Mercedesa jest inny problem - jego układ ładowania podczas jazdy w trasie z wciśniętym pedałem nie pracuje - nie wiem może dla oszczędności paliwa? Jak odejmiesz gazu to ładowanie się włącza - dodasz napięcie maleje w innych autach napięcie jest trzymane w okolicy 14,2V.
Kto ma nowszy model może sobie na ekranie wyświetlić voltomierz i poobserwować.
Może zaistnieć tak dziwna sytuacja że po dłuższej podróży będziesz miał zółtą kontrolkę systemu start stop z powodu niedoładowania akumulatora a mogą też wystąpić inne usterki z tym związane - zapotrzebowanie na prąd w nowych autach jest ogromne..
Dlatego chcę kupić ładowarkę specjalną do akumulatrowów AGM.
dasonen - dzięki za info.