Samodzielna wymiana klocków hamulcowych

Dziera
Posty: 15
Rejestracja: 4 cze 2021, o 07:53

Re: Samodzielna wymiana klocków hamulcowych

Post autor: Dziera »

Witam.

Wiec popełniłem pierwsza wymianę klockow w MB. Tloczki cofnięte z menu serwisowego, dociśnięte w sumie palcami, wchodziły przyzwoicie, wyczyszczenie zacisku, założenie nowych klockow. Po złożeniu z menu serwisowego wybrana adaptacja układu i na tym koniec.

Dziękuję za pomoc. 👍🏻
lajsta
Posty: 163
Rejestracja: 10 lip 2022, o 17:58

Re: Samodzielna wymiana klocków hamulcowych

Post autor: lajsta »

To fakt, wymiana jest lekka, łatwa i przyjemna pod warunkiem, że robi się ją zgodnie z instrukcją. Głównie trzeba zwrócić uwagę na ZWOLNIENIE HAMULCA POSTOJOWEGO przed rozpoczęciem procedury cofania tłoczków. Potem już z górki.

Wysłane z mojego SM-G998B przy użyciu Tapatalka

BBbiker
Posty: 650
Rejestracja: 17 sty 2020, o 09:24

Re: Samodzielna wymiana klocków hamulcowych

Post autor: BBbiker »

Ja też mam nowe klocki z tyłu - za jedyne 1000 PLN z hakiem, które ASO sobie policzyło za ta usługę.
Demontaż koła 160 PLN!!! Normalnie wyższa kultura serwisowości.
Mikun
Posty: 292
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 07:50

Re: Samodzielna wymiana klocków hamulcowych

Post autor: Mikun »

Nie rozumiem po co tam jeździsz na klocki , jakby było mało warsztatów w okolicy... Wiadomo że wydoją a i robotę potrafią spaprać .
Wrcfan
Posty: 55
Rejestracja: 25 paź 2021, o 18:42

Re: Samodzielna wymiana klocków hamulcowych

Post autor: Wrcfan »

Mikun pisze: 13 gru 2022, o 16:18 Nie rozumiem po co tam jeździsz na klocki , jakby było mało warsztatów w okolicy... Wiadomo że wydoją a i robotę potrafią spaprać .
Dokładnie. Mi w ASO z tyłu założyli z jednej strony wewnętrzne klocki, a z drugiej zewnetrzne
W205 c220d 4matic AMG Line
Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 892
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: Samodzielna wymiana klocków hamulcowych

Post autor: GLC X253 »

A co sądzicie o trwałości zamienników np. Textara, ATE itp. Ich cena to 30-40% ceny tych z ASO czyli ze znaczkiem gwiazdy.
ZW (GLC 250 - 211KM)
Awatar użytkownika
Schnaider
Moderator
Posty: 617
Rejestracja: 27 sty 2019, o 22:03

Re: Samodzielna wymiana klocków hamulcowych

Post autor: Schnaider »

ATE Ceramiczne można brać w ciemno.
W serwisie co założyli z logo MB?
Z tego co wiem zakładają też ATE z logiem, bo to ich dostawca OEM.
Obrazek
Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 892
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: Samodzielna wymiana klocków hamulcowych

Post autor: GLC X253 »

Czy "ceramiczne" są twardsze od OM. Ja jestem raczej zwolennikiem Textara. Jak dotąd z w GLC nie korzystałem z zamienników, ale zbliża się czas kolejnej wymiany tylnych. Z dwojga złego wolę częściej wymienić klocki niż tarcze, bo opinie na temat ich zamienników nie są najlepsze, a cena tarcz OM jest powalająca.
ZW (GLC 250 - 211KM)
Mikun
Posty: 292
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 07:50

Re: Samodzielna wymiana klocków hamulcowych

Post autor: Mikun »

Nie są bardziej twarde niż zwykłe,ale mniej pylą, są komfortowe jeśli można tak to nazwać i dobrze odprowadzają ciepło . Ogólnie są bardzo dobre i cena też ok Osobiście zakładam ATE ,Hella Pagid,Textar,TRW ,czasem Galfer... generalnie na tym bazuje i to nie tyczy się tylko Mercedesa . Oryginałów nie zamawiam , to przerost formy nad treścią :⁠-⁠). Natomiast tarcze ,jeśli chodzi o Mercedes W205 , W213 i inne po 2015 r preferuje oryginał... Nie ma reklamacji , co się często zdarza w zamienniku nawet ATE . W BMW np to obligatoryjnie musi być oryginał i tyle :⁠-⁠) inne zaczynają bić zazwyczaj po 1000 km :⁠-⁠)
Awatar użytkownika
dasonen
Moderator
Posty: 650
Rejestracja: 9 paź 2019, o 15:27
Lokalizacja: Wrocław

Re: Samodzielna wymiana klocków hamulcowych

Post autor: dasonen »

Mikun pisze: 14 gru 2022, o 21:04 Osobiście zakładam ATE ,Hella Pagid,Textar,TRW ,czasem Galfer...
Marka to nie wszystko. Każda firma produkuje różne klocki i tarcze. Nieźle się zdziwiłem, kiedy "oryginały" w BMW okazały się produktem TRW i doskonale się sprawdzały, kiedy EBC Turbo Groove + Red Stuff zdechły w żenujący sposób (mimo starannego układania).
Mikun pisze: 14 gru 2022, o 21:04W BMW np to obligatoryjnie musi być oryginał i tyle :⁠-⁠) inne zaczynają bić zazwyczaj po 1000 km :⁠-⁠)
No niestety - praktyka z BMW właśnie na to wskazuje :(
BTW - kiedyś na rynku była masa podróbek tarcz Brembo. Źródło tarcz/klocków również jest istotne.
Ja kupiłem oryginalny komplet tarcz i klocków (przód + tył) do C43 za... 2 tys. PLN? Już nie pamiętam dokładnie, ile - ale udało się zdobyć niedrogo. Sprawują się bardzo dobrze!

Co do klocków ATE "ceramic" to były jakieś historie nieodpowiedniego doboru tarcz, co kończyło się kiepska praca całości. Ale już nie pamiętam detali. Prawdopodobnie tarcze nawiercane lub nacinane Zimmermann + klocki ATE ceramic nie współpracowały dobrze.
C43 AMG
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości