ILS - prawidłowe ustawienie
Re: ILS - prawidłowe ustawienie
Teoria, że awaria akumulatora mogła mieć wpływ na czujniki ma jakąś rację bytu czy to nonsens?
Bo nie pamiętam, żebym widział taki problem pół roku temu, a też po nocach jeździłem.
OK, obniżę sobie nieco manualnie, a czujniki będę wymieniał poza ASO - przynajmniej zobaczę czy ktoś podoła.
Bo nie pamiętam, żebym widział taki problem pół roku temu, a też po nocach jeździłem.
OK, obniżę sobie nieco manualnie, a czujniki będę wymieniał poza ASO - przynajmniej zobaczę czy ktoś podoła.
Re: ILS - prawidłowe ustawienie
I to jest sedno sprawy.
Dlatego do tamtego ASO już nie wrócę, bo nie chcę mi się wierzyć, że jak się coś stanie z naklejką to reflektor do wymiany.
Re: ILS - prawidłowe ustawienie
Schnaider, jak nie chcesz bawić się w używki to cena za Odrą zdecydowanie lepszaSchnaider pisze: ↑16 sty 2020, o 22:27 Teoria, że awaria akumulatora mogła mieć wpływ na czujniki ma jakąś rację bytu czy to nonsens?
Bo nie pamiętam, żebym widział taki problem pół roku temu, a też po nocach jeździłem.
OK, obniżę sobie nieco manualnie, a czujniki będę wymieniał poza ASO - przynajmniej zobaczę czy ktoś podoła.
- Załączniki
-
- Screenshot_20200117-073729.png (41.63 KiB) Przejrzano 1282 razy
Re: ILS - prawidłowe ustawienie
Jimpam, dzięki za info.
Problem polega na tym, że nie można było jednoznacznie wskazać, że błąd czujnika to na pewno czujniki do wymiany, bo panowie z ASO nie dostali się do reflektorów. Przekazali mi, że przyczyna problemu może być nie w czujnikach tylko reflektorach, a na czujnikach wywala błąd.
Nie zdecydowałem się na wymianę, bo nie ma pewności, że to przyczyna.
Najpierw muszę się udać do kogoś bardziej kompetentnego i jak będzie jasna diagnoza, to wtedy można działać. Mam już doświadczenie z ASO, że w jednym serwisie coś się "nie dało zrobić", a w innym bez problemu się udało.
Problem polega na tym, że nie można było jednoznacznie wskazać, że błąd czujnika to na pewno czujniki do wymiany, bo panowie z ASO nie dostali się do reflektorów. Przekazali mi, że przyczyna problemu może być nie w czujnikach tylko reflektorach, a na czujnikach wywala błąd.
Nie zdecydowałem się na wymianę, bo nie ma pewności, że to przyczyna.
Najpierw muszę się udać do kogoś bardziej kompetentnego i jak będzie jasna diagnoza, to wtedy można działać. Mam już doświadczenie z ASO, że w jednym serwisie coś się "nie dało zrobić", a w innym bez problemu się udało.
Re: ILS - prawidłowe ustawienie
Nie rozumiem jednego, na rachunku masz napisane wymiana dwóch czujników. Z cenami za Odrą i w Polsce to nie przesadzajcie bo nawet jak czujnik będzie o 50 zł drożdży to masz go na miejscu, a nie za Odrą. Co do diagnozy to mało prawdopodobne żeby były zepsute dwa czujniki.
Re: ILS - prawidłowe ustawienie
To nie rachunek tylko kosztorys, co można zrobić.
Pewności, że przyniesie efekt nie ma, więc dopóki nie mam pewnej diagnozy nie będę nic po omacku robił.
Znajoma ma Vito w tym samym ASO. Stracili już 11k zł i dalej auto zamula, oddali z powrotem i czekają.
Pewności, że przyniesie efekt nie ma, więc dopóki nie mam pewnej diagnozy nie będę nic po omacku robił.
Znajoma ma Vito w tym samym ASO. Stracili już 11k zł i dalej auto zamula, oddali z powrotem i czekają.
Re: ILS - prawidłowe ustawienie
Informacja jak sytuacja się ma na tę chwilę, bo w temacie ILS zdaje się jestem pionierem na forum.
Rozwiązałem problem w ASO Schnaider - oczywiście niekoniecznie musi to być docelowe rozwiązanie.
Śrubokręt w rękę i obniżyłem nieco światła, bo jak poprosiłem żonę, żeby pojechała 500 m i wróciła do mnie w nocy, to uderzało po oczach już z daleka. Nic dziwnego, że kierowcy mi mrugali na potęgę.
Porównałem sobie jak świecą LEDY w drugim aucie Skoda Octavia.
Następnie w tym samym miejscu ustawiłem Mercedesa i nieco opuściłem mu światła manualnie - i tak dalej świecą niż te w Skodzie.
Później znów poprosiłem żonę o rundę próbną, a sam wczułem się w kierowcę z naprzeciwka i już autko nie oślepia, a pięknie oświetla drogę.
Na stacji kontroli pojazdów nie widzieli za wysoko ustawionych świateł i w ASO ZG też oczywiście nic.
ASO w ZG już dla mnie nie istnieje.
Skoro im dałem auto i powiedziałem, że oślepiam ludzi na drogach, to nawet jeśli nie potrafili się podłączyć pod reflektory, to powinni obniżyć nieco światła i powinienem na koniec usłyszeć: "Nie udało nam się skorygować systemu komputerowo, ale dla Pana spokoju obniżyliśmy światła, sprawdziliśmy jak ładnie świecą i może Pan spokojnie wracać do domu".
Śmialiśmy się wcześniej, że kazałem im jeździć nocą po lesie, żeby zobaczyli jak to wygląda w praktyce
Ale najlepiej rozłożyć ręce z powodu braku naklejek i wystawić rachunek
Teraz jak ustawiam asystenta świateł na trasie, to ładnie widzę podnoszenie światełek i reagowanie na auta z naprzeciwka.
Jedynie nigdy mi asystent sam nie przełączył na długie, żeby była ta niebieska kontrolka na zegarach.
Oczywiście już nikt nie mruga.
Jak przy okazji będę u jakiegoś dobrego elektromechanika, to jeszcze poproszę o analizę ILS.
Albo dam szansę np. ASO Jelenia Góra, bo o nich słyszałem sporo dobrego.
Swoją drogą, żeby tylko takie problemy były
Rozwiązałem problem w ASO Schnaider - oczywiście niekoniecznie musi to być docelowe rozwiązanie.
Śrubokręt w rękę i obniżyłem nieco światła, bo jak poprosiłem żonę, żeby pojechała 500 m i wróciła do mnie w nocy, to uderzało po oczach już z daleka. Nic dziwnego, że kierowcy mi mrugali na potęgę.
Porównałem sobie jak świecą LEDY w drugim aucie Skoda Octavia.
Następnie w tym samym miejscu ustawiłem Mercedesa i nieco opuściłem mu światła manualnie - i tak dalej świecą niż te w Skodzie.
Później znów poprosiłem żonę o rundę próbną, a sam wczułem się w kierowcę z naprzeciwka i już autko nie oślepia, a pięknie oświetla drogę.
Na stacji kontroli pojazdów nie widzieli za wysoko ustawionych świateł i w ASO ZG też oczywiście nic.
ASO w ZG już dla mnie nie istnieje.
Skoro im dałem auto i powiedziałem, że oślepiam ludzi na drogach, to nawet jeśli nie potrafili się podłączyć pod reflektory, to powinni obniżyć nieco światła i powinienem na koniec usłyszeć: "Nie udało nam się skorygować systemu komputerowo, ale dla Pana spokoju obniżyliśmy światła, sprawdziliśmy jak ładnie świecą i może Pan spokojnie wracać do domu".
Śmialiśmy się wcześniej, że kazałem im jeździć nocą po lesie, żeby zobaczyli jak to wygląda w praktyce
Ale najlepiej rozłożyć ręce z powodu braku naklejek i wystawić rachunek
Teraz jak ustawiam asystenta świateł na trasie, to ładnie widzę podnoszenie światełek i reagowanie na auta z naprzeciwka.
Jedynie nigdy mi asystent sam nie przełączył na długie, żeby była ta niebieska kontrolka na zegarach.
Oczywiście już nikt nie mruga.
Jak przy okazji będę u jakiegoś dobrego elektromechanika, to jeszcze poproszę o analizę ILS.
Albo dam szansę np. ASO Jelenia Góra, bo o nich słyszałem sporo dobrego.
Swoją drogą, żeby tylko takie problemy były
Re: ILS - prawidłowe ustawienie
Rozumiem że w opcjach wyposażenia masz IHC+ ?? (chyba nic nie pokręciłem) i ILS ?
W205-C180
X164-GL450
X164-GL450
Re: ILS - prawidłowe ustawienie
Tak, jak opisywałem tutaj na stronie 6. Kody w VIN 642 i 628
oswietlenie-f6/rodzaje-oswietlenia-t20-s50.html
oswietlenie-f6/rodzaje-oswietlenia-t20-s50.html
Re: ILS - prawidłowe ustawienie
Jeżeli tak to cos jest nie tak z kamerką lub całym systemem. U mnie światła długie potrafią się włączyć podczas jazdy normalnie przez miasto mniej oświetlone latarniami. A już zawsze włączają się na bocznych drogach. Cały czas mam przełącznik w położeniu automatycznej zmiany świateł.
Wycinanie poprzedzającego samochodu z wiązki świateł widać idealnie. Musisz zdiagnozować system przez StarDiagnose. Ja mam swój klon Stardiagnose i w nagłych wypadkach robię sobie naprawy sam. Bo serwis Mercedesa w Rzeszowie to pomyłka.
Wycinanie poprzedzającego samochodu z wiązki świateł widać idealnie. Musisz zdiagnozować system przez StarDiagnose. Ja mam swój klon Stardiagnose i w nagłych wypadkach robię sobie naprawy sam. Bo serwis Mercedesa w Rzeszowie to pomyłka.
W205-C180
X164-GL450
X164-GL450
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości