ILS - prawidłowe ustawienie

Wojtek
Posty: 611
Rejestracja: 8 cze 2016, o 21:36

Re: ILS - prawidłowe ustawienie

Post autor: Wojtek »

O ile się orientuję to w W205 przed faceliftingiem były 24 diody LED (światła ILS) teraz jest 84 (Multibeam). W nowej klasie A jest diód 17.
sylmicha

Re: ILS - prawidłowe ustawienie

Post autor: sylmicha »

Wojtek pisze: 29 gru 2019, o 07:58 O ile się orientuję to w W205 przed faceliftingiem były 24 diody LED (światła ILS) teraz jest 84 (Multibeam). W nowej klasie A jest diód 17.
Ilość diod zależy od ich wielkości. Kiedyś,a był to rok 2017 w celu nauki rozebrałem kilka reflektorów i reflektor od W205 i W213 miał po 84 diody, reflektor w W222 miał coś koło 100 sztuk. W nowej A i CLS są 3 rodzaje reflektorów Led, najlepsze mają 3 soczewki i raczej niemożliwe żeby tam było tylko 17 diod. Chyba, że są jakieś bardzo duże lub ma tyle wersja "budżet" czyli ta najtańsza. Muszę to przy okazji sprawdzić.
Ogólnie światło Led nie w każdym przypadku oznacza lepsze światło niż Xenon. GLC X253 np Audi ma Matrix Led,które działa podobnie jak ILS z naciskiem na lepszy efekt i zastosowali je już w 2013 roku. Ledy adaptacyjne BMW miało już w 2012 roku. Natomiast pierwszym seryjnie wyposażonym samochodem w światła mijania Led był Lexus z 2006 roku. Xenony jako pierwszy wprowadził BMW w 1992 roku gdzie źrodło światła było integralne z reflektorem czyli nie było wymienne. W tym samym roku wprowadzono też żarówkę H7 i znowu jako pierwsze było BMW. Dwa lata później ponownie BMW wprowadziło już wymienne żarniki Xenon w reflektorach projekcyjnych,a następny był VW. Piszę to dlatego,że wielu z was uważa iż w Mercedesie jest coś tam najlepsze. Jak widzicie na podstawie np samych reflektorów Mercedes ani razu nie był prekursorem. I nadal tak jest ponieważ w Laserowym reflektorze Audi wyprzedziło Mercedesa o dwa lata. Tak samo jak Audi wyprzedziło kilka lat temu BMW w "wędrującym" kierunkowskazie gdzie te dwie firmy walczyły ze sobą kto wprowadzi nowość jako pierwszy. Pracowały nad tym obydwie te firmy ale Audi było pierwsze i opatentowało projekt. A Mercedes też w tym wypadku pozostał w tyle. Znam temat ponieważ te światła na zamówienie Audi i BMW oraz Hella opracowywano w firmie Edag Enginering gdzie miałem przyjemność pracować.

Schnejder wyszedł off top ale temat ustawiania i oślepiania został chyba wyczerpany w pierwszych kilku postach,a my wciąż piszemy o reflektorach 😉
sylmicha

Re: ILS - prawidłowe ustawienie

Post autor: sylmicha »

ILS ma tylko Mercedes, bo każdy ma swoją nazwę. To jak z Wódką. Jedna jest Czysta Wyborowa, a druga Zbożowa. Nazywają się różnie, a tak naprawdę są zrobione wg takiej samej receptury. Mercedes też ma ILS, Multibeam i High Performance. Każdy to Led tylko każdy ma inną zasadę działania i więcej lub mniej diod lub większe czy mniejsze diody. Ale wszystkie trzy są Led,tylko każdy inny. Nie ma producenta masowego, który wkłada do swoich pojazdów tylko jeden rodzaj oświetlenia. W Lexusie też są światła Led działające podobnie do ILS jak i światła Led w tańszej technologii. Weź Ledy z Seata z 2015 roku i są tragiczne. Wszystko jest kwestią ceny.
Awatar użytkownika
Michal
Posty: 422
Rejestracja: 22 sie 2017, o 22:10

Re: ILS - prawidłowe ustawienie

Post autor: Michal »

Tak wiem, ze ILS to nazwa należąca do Mercedesa. Chodzi mi o to, że Lexus nie ma "inteligentnego" wycinania diod(czy w ogóle fragmentów oświetlenia). A przynajmniej 2 lata temu nie miał nic co działa podobnie do ILS. Czyli, że cały czas jedziesz na długich a nie oślepiasz pojazdów przed tobą, tudzież jadących z naprzeciwka. Co najwyżej przełącza automatycznie długie na mijania. Zresztą... to i tak lepsze niż 'obniżanie' swiateł jak u innego japońskiego producenta.
sylmicha

Re: ILS - prawidłowe ustawienie

Post autor: sylmicha »

Wszyscy mają podobne światła. Nie chce mi się wierzyć, że firma taka jak Lexus tego nie posiada. Po prostu miałeś pewnie inną wersję wyposażenia lub być może na rynek Polski taka wersja nie idzie ze względu na cenę. Pierwszy raz jak wsiadłem do W213 czy W222 i zobaczyłem te ekrany, podświetlenia itd to sobie pomyślałem, że Mercedes wyprzedził wszystkich o lata świetlne. Za chwilę okazało się, że najlepsza wersja Forda Mondeo czy VW Passata też to wszystko ma. To jest wyścig szczurów. Kolega z pracy kupił najnowszą Micrę i nagłośnienie (Bose z głośnikami nawet w zagłówkach) oraz tapicerki (alcantara,fotele, drzwi a nawet częściowo deska rozdzielcza i konsola środkowa ) ma o niebo lepsze jak mój W205,też ma ledy i wszystkie inne bajery z kamerami, czujnikami czy radarem. A przecież to tylko Nissan Micra.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2019, o 20:17 przez sylmicha, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 897
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: ILS - prawidłowe ustawienie

Post autor: GLC X253 »

Za chwilę wiele z tych bajerów będzie obowiązkowe we wszystkich nowych autach.
ZW (GLC 250 - 211KM)
sylmicha

Re: ILS - prawidłowe ustawienie

Post autor: sylmicha »

GLC X253 pisze: 29 gru 2019, o 20:17 Za chwilę wiele z tych bajerów będzie obowiązkowe we wszystkich nowych autach.
Ja byłbym bardziej zainteresowany jakością, a nie ilością bajerów. Niestety to pierwsze nie umywa się do samochodów z lat 2000, nie mówiąc już o autach z lat 90 czy 80 gdzie auto sprowadzone z Niemiec mające przebieg 180 tysięcy kilometrów było jak nowe.
Awatar użytkownika
Schnaider
Moderator
Posty: 618
Rejestracja: 27 sty 2019, o 22:03

Re: ILS - prawidłowe ustawienie

Post autor: Schnaider »

Wystarczy tego off topic, bo mam ważne pytanie.

Własnie wróciłem z trasy po drogach krajowych i jestem mocno zdziwiony ilością mignięć jakie mnie spotkały - co najmniej 15 na odcinku 50 km.
Nie wiem czy myśleli, że jadę na długich, a ich w ogóle nie oślepiałem czy jednak świeciło im po oczach i "przeklinali barana w Mercedesie".

Przy okazji testowałem jak światła są ustawione bez włączonego ILS - widać, że lekko przygasają.
Natomiast przy włączonym asystencie nie załączały się światła drogowe tylko te pośrednie między mijania, a drogowymi (tzw. funkcja częściowych świateł drogowych).
Jak jest w waszych - od razu na drodze w lesie zapalają się drogowe na asystencie czy nie zawsze?
Jak chcę jechać na drogowych to najlepiej jak przełączam z auto na wymuszone mijania i wtedy manualnie włączam/wyłączam drogowe?

Bo jak ILS ma tak wyglądać, że co chwilę mi migają albo niektórzy zaczynają jechać złośliwie na długich, bo myślą, że już ja tak jadę, to mało to sympatycznie wygląda :x
Obrazek
Rufio
Posty: 470
Rejestracja: 4 lis 2017, o 09:28

Re: ILS - prawidłowe ustawienie

Post autor: Rufio »

To chyba coś nie tak.
Jak jadę na ILS, to bardzo rzadko mrugaja.
Obrazek
C43 AMG kombi
Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 897
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: ILS - prawidłowe ustawienie

Post autor: GLC X253 »

Auto mam 2,5 roku i migniecie zdarzyło mi raz czy dwa. Co do tzw. długich (niebieska kontrolka) to też nie rozumiem algorytmu ich włączania. Generalnie jestem zauroczony działaniem ILS-u.
ZW (GLC 250 - 211KM)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości