Strona 1 z 1

"Odbijanie" kół przy maksymalnym skręcie

: 15 mar 2020, o 00:06
autor: maxiu
Jak manewruję na małej prędkości zaraz po odpaleniu auta to czuję jakby mi koło odbijało od strony pasażera przy maksymalnym skręcie kierownicy (obojętnie w którą stronę) :? Byłem na stacji diagnostycznej i zawieszenie jest ok, koło też nigdzie nie obciera. Do ASO mam 30km i zanim tam dojadę to objawy ustępują.
Jeszcze drugie pytanie: strasznie piszczą mi hamulce, pół roku temu z tyłu były zakładane nowe klocki i tarcze, z przodu jeszcze dużo zostało, każdy tak ma? W sensie przy zamkniętych szybach tego nie słychać ale po opuszczeniu już tak.

Re: "Odbijanie" kół przy maksymalnym skręcie

: 15 mar 2020, o 10:23
autor: Schnaider
maxiu pisze: 15 mar 2020, o 00:06 Jak manewruję na małej prędkości zaraz po odpaleniu auta to czuję jakby mi koło odbijało od strony pasażera przy maksymalnym skręcie kierownicy (obojętnie w którą stronę) :? Byłem na stacji diagnostycznej i zawieszenie jest ok, koło też nigdzie nie obciera. Do ASO mam 30km i zanim tam dojadę to objawy ustępują.
Temat jest bardzo znany na forum. Ogólnie rzecz ujmując "ten typ tak ma", a poniżej możesz sobie szczegółowo poczytać dwa wątki:
http://www.w205.pl/kola-f12/przeskakuja ... -t696.html
http://www.w205.pl/nadwozie-szyby-blach ... -t557.html
maxiu pisze: 15 mar 2020, o 00:06 Jeszcze drugie pytanie: strasznie piszczą mi hamulce, pół roku temu z tyłu były zakładane nowe klocki i tarcze, z przodu jeszcze dużo zostało, każdy tak ma? W sensie przy zamkniętych szybach tego nie słychać ale po opuszczeniu już tak.
Tutaj niżej masz zacytowanych dwóch ekspertów z innego tematu i może chłopaki Ci odpowiedzą bardziej szczegółowo.
Cały temat o klockach: http://www.w205.pl/kola-f12/szybkie-zuz ... -s100.html
zmichal pisze: 2 kwie 2019, o 09:03 Pamiętajcie, żeby nie mieszać producentów tarcz i klocków, bo wtedy często są problemy typu piszczenie itp.
Przerabiałem temat w W211 - klocki i tarcze muszą być od jednego producenta - wtedy nic nie piszczy.
ktos92 pisze: 21 maja 2019, o 10:39 Miejmy nadzieje, że nowe klocki załatwią problem. Pamiętam kiedyś po kupnie klocków ATE też mi piszczały. Po wyciągnięciu i potraktowaniu ich papierem ściernym przestały. Miałem podobny przypadek ostatnio u siebie w W204 na klockach TRW ale po przedmuchaniu tarczy nawiercanej, problem zniknął.

Re: "Odbijanie" kół przy maksymalnym skręcie

: 15 mar 2020, o 12:09
autor: GLC X253
Teoria aby stosować tarcze i klocki tego samego producenta jest błędna. Mam wszystko oryginalne (co wcale nie znaczy, że tego samego producenta ;) ) i też piszczą przy cofaniu. Na YT w ramach cyklu 101 porad jest na ten temat film jak temu zaradzić. Czy jest skuteczny nie wiem, ale wygląda to sensownie szczególnie jak tarcze są już znacznie zużyte.

Re: "Odbijanie" kół przy maksymalnym skręcie

: 25 lip 2020, o 19:36
autor: Jara
maxiu pisze: 15 mar 2020, o 00:06 Jak manewruję na małej prędkości zaraz po odpaleniu auta to czuję jakby mi koło odbijało od strony pasażera przy maksymalnym skręcie kierownicy (obojętnie w którą stronę) :? Byłem na stacji diagnostycznej i zawieszenie jest ok, koło też nigdzie nie obciera. Do ASO mam 30km i zanim tam dojadę to objawy ustępują.
Jeszcze drugie pytanie: strasznie piszczą mi hamulce, pół roku temu z tyłu były zakładane nowe klocki i tarcze, z przodu jeszcze dużo zostało, każdy tak ma? W sensie przy zamkniętych szybach tego nie słychać ale po opuszczeniu już tak.
Klocki ATE Ceramic i po piszczeniu.
Może masz rdzawy nalot na tarczach/klockach ( zagladnij po zimie jak to wyglada na tylniej osi ... przestaraszysz sie ... ale to sie oczyści po zimie), może się przegrzały .... może hamowałeś w kałuży ... hamulce tak mają .. trzeba ruszy w trasę jakieś min 300 km ... od 30 lat .... problem piszczenia hamulcy nieraz sie zdarza.

Re: "Odbijanie" kół przy maksymalnym skręcie

: 25 lip 2020, o 22:11
autor: Jara
maxiu pisze: 15 mar 2020, o 00:06 Jak manewruję na małej prędkości zaraz po odpaleniu auta to czuję jakby mi koło odbijało od strony pasażera przy maksymalnym skręcie kierownicy (obojętnie w którą stronę) :? Byłem na stacji diagnostycznej i zawieszenie jest ok, koło też nigdzie nie obciera. Do ASO mam 30km i zanim tam dojadę to objawy ustępują.
Jeszcze drugie pytanie: strasznie piszczą mi hamulce, pół roku temu z tyłu były zakładane nowe klocki i tarcze, z przodu jeszcze dużo zostało, każdy tak ma? W sensie przy zamkniętych szybach tego nie słychać ale po opuszczeniu już tak.
Jak historia auta ... jesteś pierwszym właścicielem ?

Re: "Odbijanie" kół przy maksymalnym skręcie

: 26 lip 2020, o 20:14
autor: maxiu
Jara pisze: 25 lip 2020, o 22:11Jak historia auta ... jesteś pierwszym właścicielem ?
Nie, kupiłem 2 letniego ale cały czas serwisowany w ASO w Sosnowcu bo gościu z okolic. Piszczenie w ostatnim czasie ustało, tak samo jak odbijanie kierownicy :roll: Tarcze mam czyste, hamowanie w kałuży to też nie to bo mam tak od momentu wyjechania z garażu (auto od nowości garażowane) i piszczało nawet przy 30 stopniowym upale.

Re: "Odbijanie" kół przy maksymalnym skręcie

: 1 lis 2020, o 17:35
autor: Jara
maxiu pisze: 26 lip 2020, o 20:14
Jara pisze: 25 lip 2020, o 22:11Jak historia auta ... jesteś pierwszym właścicielem ?
Nie, kupiłem 2 letniego ale cały czas serwisowany w ASO w Sosnowcu bo gościu z okolic. Piszczenie w ostatnim czasie ustało, tak samo jak odbijanie kierownicy :roll: Tarcze mam czyste, hamowanie w kałuży to też nie to bo mam tak od momentu wyjechania z garażu (auto od nowości garażowane) i piszczało nawet przy 30 stopniowym upale.
A miało to wymienianą przekładnie kierowniczą ... podobno nietrwałe one były .... ja przy 70 tys. miałem jej wymianę na gwarancji ( nie ja byłem właścicielem wtedy a znam z historii napraw to.).
Problem przekładni .... tez dotknął znajomego w Mini Cuper ( ta angielska marka co należy do BMW .. coś tylko 10 tys. nówka kosztowała - już po gwarancji) ... BMW też z tego okresu miały problem z nimi.
Jak to tak poleciało po wszystkich to sądzę że to dostarczyciel części wtopił ... nie wiem co za firma robi przekładnie.
Acha te przekładnie stukają sobie przy max. skręcie i jak duża nierówność jest .... niezależny serwis od zawieszeni zna tą przypadłość i jak to powiedział taka to konstrukcja.
Mieli przypadek ( marka też jakaś niemiecka) że kogoś tak irytowało że to wymienił ... fakt nie stukało ... przez pierwsze 10 tys. km :).
Oczywiście luzów to nie ma.
Podobno te przekładnie delikatne i potrafią sie zepsuć od wjazdu na wysoki krawężnik ... jak siedzę w ASO to nieraz docierają do mnie rozmowy o .... przekładni :) .. fakt faktem w jakiś dostawczakach ( bo to stanowisko obsługujące takie auta) ... bo powiedzmy szczerze .. MB tego najwięcej sprzedaje.

Re: "Odbijanie" kół przy maksymalnym skręcie

: 1 lis 2020, o 17:39
autor: Jara
Jara pisze: 1 lis 2020, o 17:35
maxiu pisze: 26 lip 2020, o 20:14
Jara pisze: 25 lip 2020, o 22:11Jak historia auta ... jesteś pierwszym właścicielem ?
Nie, kupiłem 2 letniego ale cały czas serwisowany w ASO w Sosnowcu bo gościu z okolic. Piszczenie w ostatnim czasie ustało, tak samo jak odbijanie kierownicy :roll: Tarcze mam czyste, hamowanie w kałuży to też nie to bo mam tak od momentu wyjechania z garażu (auto od nowości garażowane) i piszczało nawet przy 30 stopniowym upale.
A miało to wymienianą przekładnie kierowniczą ... podobno nietrwałe one były .... ja przy 70 tys. miałem jej wymianę na gwarancji ( nie ja byłem właścicielem wtedy a znam z historii napraw to.).
Problem przekładni .... tez dotknął znajomego w Mini Cuper ( ta angielska marka co należy do BMW .. coś tylko 10 tys. nówka kosztowała - już po gwarancji) ... BMW też z tego okresu miały problem z nimi.
Jak to tak poleciało po wszystkich to sądzę że to dostarczyciel części wtopił ... nie wiem co za firma robi przekładnie.
Acha te przekładnie stukają sobie przy max. skręcie i jak duża nierówność jest .... niezależny serwis od zawieszeni zna tą przypadłość i jak to powiedział taka to konstrukcja.
Mieli przypadek ( marka też jakaś niemiecka) że kogoś tak irytowało że to wymienił ... fakt nie stukało ... przez pierwsze 10 tys. km :).
Oczywiście luzów to nie ma.
Podobno te przekładnie delikatne i potrafią sie zepsuć od wjazdu na wysoki krawężnik ... jak siedzę w ASO to nieraz docierają do mnie rozmowy o .... przekładni :) .. fakt faktem w jakiś dostawczakach ( bo to stanowisko obsługujące takie auta) ... bo powiedzmy szczerze .. MB tego najwięcej sprzedaje.
Acha ogólnie w MB ... od wielu lat nie potrafią zrobić nie stukających zacisków hamulcowych z przodu. W 202 stukały ... w205 też stukają ... nie wiem gdzie jest luz ( pewnie na prowadnicy) ... mi tylko demonstrują od wielu lat ... co w MB może stukać.