Strona 1 z 2

180d a 200d - różnica

: 2 paź 2020, o 20:05
autor: PiotrekW205
Witam, jestem nowy tutaj, a Mercedesa posiadam od niedawna. Mamy pytanie do Forumowiczów: czym diesel 116KM różni się od 136 KM? Czy różnica polega tylko na oprogramowaniu silnika, czy może modyfikacje był większe i dotyczyły również osprzętu silnika ( wtryski, turbo itp) . Będę bardzo wdzięczny za odpowiedz :) Pozdro :)

Re: 180d a 200d - różnica

: 17 lis 2020, o 16:21
autor: Jara
Jak oprogramowanie .. to musi mieć tą samą co do 1cmm3 pojemność skokową ( a to z katalogu wyczytasz). 200d może mieć 2 turbosprężarki ( mała i duża) ... jak u kumpla w Volvo ... tam to działa bez problemu nawet jak już 170 tys. ma .. w MB temat chyba świeży .
MB może francuz tam siedzi .... jak to diesel PSA ... to nawet zaleta by była :)

Re: 180d a 200d - różnica

: 25 lis 2020, o 03:09
autor: _TrotyL_
Jara pisze: 17 lis 2020, o 16:21 Jak oprogramowanie .. to musi mieć tą samą co do 1cmm3 pojemność skokową ( a to z katalogu wyczytasz). 200d może mieć 2 turbosprężarki ( mała i duża) ... jak u kumpla w Volvo ... tam to działa bez problemu nawet jak już 170 tys. ma .. w MB temat chyba świeży .
MB może francuz tam siedzi .... jak to diesel PSA ... to nawet zaleta by była :)
Witam;
W obu przypadkach o ktore pyta Kolega wyzej to OM626.
116KM to OM 626 DE 16 LA red. ( z niem. redukcja mocy)
136KM OM 626 DE 16 LA.
Tyle w W205 jesli o ten silnik chodzi.
O dwusprezarkowym OM626 w W205 chetnie doczytam jesli zdradzisz zrodlo swoich informacji.
Jesl to silnik zapozyczony od Renault, dostosowany do montazu wzdloz osi pojazdu a jego emisja spalin wymaga uzycie AdBlue. Juz moment po odpaleniu nie trzeba sie specjalnie skupiac zeby uslyszec ze ten silnik mowi po francusku. Co w nim fajnego - osobiscie nie mam pojecia.
Co do wersji z obnizona moca (nie wiem na ile jest to wiarygodne zrodlo ) ale fabryki wprowadzaly takie typy ze wzgledu na inne widelki jesli chodzi o ubezpieczenia (?!). Dla przykladu z tego co pamietam Punto II zawsze mialo wiecej mocy w rzeczywistosci niz deklarowal producent... ale to bylo dawno temu.
Pozdrawiam.

Re: 180d a 200d - różnica

: 25 lis 2020, o 10:01
autor: hubertuss
W polifcie chyba jest ten motor od renówki bi turbo. Ma 160 koni jak dobrze kojarzę. I nazywa się c 200 d.

Re: 180d a 200d - różnica

: 27 lis 2020, o 11:52
autor: Jara
_TrotyL_ pisze: 25 lis 2020, o 03:09
Jara pisze: 17 lis 2020, o 16:21 Jak oprogramowanie .. to musi mieć tą samą co do 1cmm3 pojemność skokową ( a to z katalogu wyczytasz). 200d może mieć 2 turbosprężarki ( mała i duża) ... jak u kumpla w Volvo ... tam to działa bez problemu nawet jak już 170 tys. ma .. w MB temat chyba świeży .
MB może francuz tam siedzi .... jak to diesel PSA ... to nawet zaleta by była :)
Witam;
W obu przypadkach o ktore pyta Kolega wyzej to OM626.
116KM to OM 626 DE 16 LA red. ( z niem. redukcja mocy)
136KM OM 626 DE 16 LA.
Tyle w W205 jesli o ten silnik chodzi.
O dwusprezarkowym OM626 w W205 chetnie doczytam jesli zdradzisz zrodlo swoich informacji.
Jesl to silnik zapozyczony od Renault, dostosowany do montazu wzdloz osi pojazdu a jego emisja spalin wymaga uzycie AdBlue. Juz moment po odpaleniu nie trzeba sie specjalnie skupiac zeby uslyszec ze ten silnik mowi po francusku. Co w nim fajnego - osobiscie nie mam pojecia.
Co do wersji z obnizona moca (nie wiem na ile jest to wiarygodne zrodlo ) ale fabryki wprowadzaly takie typy ze wzgledu na inne widelki jesli chodzi o ubezpieczenia (?!). Dla przykladu z tego co pamietam Punto II zawsze mialo wiecej mocy w rzeczywistosci niz deklarowal producent... ale to bylo dawno temu.
Pozdrawiam.
Renault .. to nie PSA.
PSA 2 litrówki chwalą sobie ... 200-240 tys. to robi i nic się nie dzieje ( czy to co teraz produkują tez tak będzie miało ?? To zagadka ). Do silnika nie ma sie co czepiać ... reszta auta ... narzekają np. na sztywność karoserii w 408 ... ale takich namacalnych problemów ze sztywnością jak w Hundai by na dachu w kombi robiły sie wybrzuszenia to tam nie było.

Re: 180d a 200d - różnica

: 27 lis 2020, o 18:36
autor: gim-kg
2-litrowe diesle z grupy PSA są uważane za jedne z najlepszych. Sama konstrukcja 2.0 Hdi jest rozwijana od 1999 roku i jest bardzo dopracowana. Jako jedni z niewielu stosują tzw mokre filtru cząsteczek stałych (FAP).
Chodziło ci chyba o model 508, a nie 408...

Re: 180d a 200d - różnica

: 30 lis 2020, o 10:33
autor: adikrakow
hubertuss pisze: 25 lis 2020, o 10:01 W polifcie chyba jest ten motor od renówki bi turbo. Ma 160 koni jak dobrze kojarzę. I nazywa się c 200 d.
Twin turbo, dwie szeregowe turbosprężarki

Re: 180d a 200d - różnica

: 18 lut 2021, o 14:01
autor: Jara
gim-kg pisze: 27 lis 2020, o 18:36 2-litrowe diesle z grupy PSA są uważane za jedne z najlepszych. Sama konstrukcja 2.0 Hdi jest rozwijana od 1999 roku i jest bardzo dopracowana. Jako jedni z niewielu stosują tzw mokre filtru cząsteczek stałych (FAP).
Chodziło ci chyba o model 508, a nie 408...
Tak o 508 .. moja pomyłka ... MB mógłby to montować :) leprze dieslem niż to co oni oferują .. ale jak pamiętam XM ... zawsze ropniaki PSA były jedne z najlepszym, bo rynek ich je kupuje i wymaga.

Re: 180d a 200d - różnica

: 18 lut 2021, o 17:20
autor: hubertuss
Nie mylcie psa z renówką. MB współpracuje z Renault i niektóre silniki stosowane w MB są od Renault nie od PSA.

Re: 180d a 200d - różnica

: 18 mar 2021, o 11:37
autor: BBbiker
Kolega, przedstawiciel handlowy nalatał Laguną 3 - 2,0 dCi około 300 000 km w 2 lata i trochę bez jakichkolwiek problemów więc to są dobre silniki.
Miałem 2 renówki a córka ma już trzecią i nigdy z silnikami nie mieliśmy problemów. jedyne awaryjne przypadki jakie znam od znajomych to diesle przede wszystkim 1,5 dCi starszej generacji - w nich za mało wydajna pompa oleju była przyczyną przedwczesnego zatarcia panewek o ile ktoś jeździł na szóstce i na niskich obrotach a jeszcze na domiar złego zmieniał olej co 30 tys. km..
Auta 5 biegowe (np Volvo 1,9 dCi) tego typu problemy miały znacznie rzadziej.
Tak czy inaczej obecne silniki są poprawione i nie powinny sprawiać problemów.