Szum wiatru - wyciszenie

bobofrut
Posty: 47
Rejestracja: 29 sty 2019, o 16:46

Re: Szum wiatru

Post autor: bobofrut »

Za kilka lub kilkanaście dni wymieniam przednie boczne szyby u siebie. Przed i po wymianie zmierzę poziom dźwięku w kabinie w tych samych warunkach. Będzie dla potomnych.
Nie jest u mnie głośno w kabinie do 100km/h ale powyżej, zwłaszcza prędkości autostradowe trochę mnie denerwują. I dlatego zmienię szyby z ciekawości. Koszt jest niski za same szyby a robociznę mam gratis.
W205-C180
X164-GL450
Awatar użytkownika
Schnaider
Moderator
Posty: 617
Rejestracja: 27 sty 2019, o 22:03

Re: Szum wiatru

Post autor: Schnaider »

Z ciekawości jeszcze zapytaj o bezpieczeństwo ewakuacji przy akustycznych.
Pojedynczą hartowaną tłuczesz, rozsypuje się na drobne nieostre kawałki i tyle.
https://www.youtube.com/watch?v=2KnXRxY_6r8
Przy laminowanej folia trzyma kawałki stłuczone jako całość, dlatego nikt jeszcze raczej się nie ewakuował przez szybę przednią...
Żeby kiedyś uniknąć takiej sytuacji jak w 2:30 - 3:00 minucie tego filmu poniżej, tyle że z szybą boczną.
https://www.youtube.com/watch?v=yEhMbq7yYwc
Skoro jednak takie szyby są oficjalnie dopuszczone do użytku, na pewno przeszły odpowiednie testy.
Obrazek
sylmicha

Re: Szum wiatru

Post autor: sylmicha »

:( Szyby akustycznej czyli szyby podwójnej z folią w środku nie potłuczesz jak szyby hartowanej więc z ewakuacji nici. C Klasa jest niestety kiepsko wyciszona,mało ma mat z alubutylu.A nawet jak ma to niewielkie elementy,które niestety często się samoczynnie odklejają (np w drzwiach). Jak chcesz mieć cicho to minimum jakie trzeba zrobić to maty alubutylowe we wszystkich drzwiach ,dodatkowa masa między belki wzmacniające i poszycia drzwi. Wyciszenie alubutylem plus pianką akustyczną kauczukową pokrywy bagażnika, wyciszenie w ten sam sposób tylnych błotników,wyciszenie alubutylem podłogi bagażnika i podłogi pod tylnym siedziskiem. Wyciszenie alubutylem górnej części ściany grodziowej przedniej ( pod osłonami plastikowym gdzie jest akumulator i mechanizm wycieraczek) Dobrze jest zdjąć nadkola i wyciszyć alubutylem wnęki kół (tak mają np SKlasy) ja tak mam u siebie i różnica jest tak duża, że nawet pomiary głośności mnie już nie interesują. Jeszcze wymienię przednie boczne szyby. Jeszcze lepszy efekt będzie jak wyciszysz całą podłogę i dach ale to wymaga rozmontowania całego wnętrza.
bobofrut
Posty: 47
Rejestracja: 29 sty 2019, o 16:46

Re: Szum wiatru

Post autor: bobofrut »

Co do wyciszania drzwi to szkoda by było tego nie zrobić jak już tapicerka będzie rozmontowana. Pójdzie jakieś CTK Premium 2,2mm lub 3mm i parę innych rzeczy. Coś tam mam pojęcie. Podłogi na razie nie ruszam bo nie myślę żebym aż tyle jeździł tym samochodem żeby mi się chciało to robić.
Jakieś drobne i proste elementy w w stylu klapy bagażnika itp. zrobię w wolnej chwili. Na co dzień jeżdżę GL i to jest dopiero porażka pod względem wyciszenia. Muszę pożyczyć nowego GLS na test i sprawdzić, bo jak jest tak samo to podziękuję, a mam zamiar wymienić.
Z drugiej strony kobieta która jeździ W205 na zakupy mówi że jest cicho i że jej nie przeszkadza szum wiatru :)
W205-C180
X164-GL450
sylmicha

Re: Szum wiatru

Post autor: sylmicha »

Pisząc o wyciszeniu drzwi nie mam na myśli wyciszenia pomiędzy plastikową płytą i boczkiem drzwi tylko wyciszenie pod plastikową płytą, którą trzeba wymontować i wyklejać matą alubutylową poszycie drzwi od wewnątrz. W ten sposób izolujesz się od hałasu z zewnątrz i pozbawiasz blachę rezonansu. Do tego trzeba jeszcze dorzucić masę do blach samochodowych, którą aplikujesz pomiędzy poszycie drzwi a belki wzmacniające oraz ramy drzwi. Tu wystarczy to zrobić tylko punktowo w miejscach gdzie są duże braki fabrycznej masy. Po takim zabiegu dźwięk zamykania jest milszy niż w Sce i jest bardzo cicho w kabinie.GLS nie jest aż tak dokładnie wyciszony jak tu opisałem ale ma cicho w kabinie bo oprócz lepszego wyciszenia matami alubutyl ma w przekroje i belki powkładany materiał z wyglądu przypominający gąbkę. Szyby akustyczne kupujesz używane czy nowe? Chodzi mi o dopasowanie rocznika szyby do rocznika auta. I jeśli możesz to powiedz proszę jaki jest koszt tych szyb w Polsce?
bobofrut
Posty: 47
Rejestracja: 29 sty 2019, o 16:46

Re: Szum wiatru

Post autor: bobofrut »

Nowe, dobrane według VIN. Koszt to 70-80 euro za sztukę. Dokładną cenę będę znał jak dostanę fakturę.
W205-C180
X164-GL450
sylmicha

Re: Szum wiatru

Post autor: sylmicha »

bobofrut pisze: 15 cze 2019, o 22:13 Nowe, dobrane według VIN. Koszt to 70-80 euro za sztukę. Dokładną cenę będę znał jak dostanę fakturę.
Czyli cena podobna jak w Niemczech. Problem tylko z tym, że na nowych szybach będzie widniał rok produkcji 2019
bobofrut
Posty: 47
Rejestracja: 29 sty 2019, o 16:46

Re: Szum wiatru

Post autor: bobofrut »

Raczej nie 2019. Ale to nie jest problem. Kolejny użytkownik dostanie stare szyby wraz z autem i dokumentacją zakupu.
W205-C180
X164-GL450
sylmicha

Re: Szum wiatru

Post autor: sylmicha »

Jak będziesz miał już wszystko gotowe to napisz proszę czy rocznik jest zgodny z rocznikiem auta czy jest po prostu rokiem produkcji szyby.
Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 892
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: Szum wiatru

Post autor: GLC X253 »

sylmicha pisze: 16 cze 2019, o 13:13 Jak będziesz miał już wszystko gotowe to napisz proszę czy rocznik jest zgodny z rocznikiem auta czy jest po prostu rokiem produkcji szyby.
Nie żartuj nikt Ci nie dorobi szyby z data produkcji auta. Biorą z magazynu lokalnego lub centralnego dla danego rejonu oczywiście z bieżącej produkcji. Dla bardzo nowego auta jest szansa na ten sam rok produkcji, ale to kwestia przypadku.
W ramach naprawy powypadkowej w GLC należało ze względów technologicznych wymontować szybę tylnego słupka i mimo, że nie była uszkodzona, to przy wycinaniu uległa uszkodzeniu i mam niestety nową z rokiem produkcji 2019.
ZW (GLC 250 - 211KM)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 5 gości