Szum wiatru - wyciszenie

bobofrut
Posty: 47
Rejestracja: 29 sty 2019, o 16:46

Re: Szum wiatru

Post autor: bobofrut »

Szyby akustyczne dotarły. Jedna rok produkcji 2017 druga 2019. Jak wspomniałem wcześniej dla mnie ten rok produkcji nie ma znaczenia bo i tak zostawię stare szyby dla kolejnego właściciela. Muszę je tylko teraz okleić folią przyciemniającą bo stare miałem oklejone (z oklejonymi kupiłem auto.)
Podaję dla informacji numery szyb: 205 725 18 00 oraz 205 725 23 00 . Dostałem dobrą cenę z rabatem i myślę że było warto. Pomiary to zweryfikują.
Ciekawostka: obie szyby Made in Poland
W205-C180
X164-GL450
Awatar użytkownika
zmichal
Administrator
Posty: 1147
Rejestracja: 17 mar 2016, o 14:26

Re: Szum wiatru

Post autor: zmichal »

Będziesz oklejał przednie boczne szyby folią przyciemniającą? Nie będzie problemów z policją i u diagnosty?
C250 Estate
bobofrut
Posty: 47
Rejestracja: 29 sty 2019, o 16:46

Re: Szum wiatru

Post autor: bobofrut »

zmichal pisze: 16 sie 2019, o 14:14 Będziesz oklejał przednie boczne szyby folią przyciemniającą? Nie będzie problemów z policją i u diagnosty?
Jak kupiłem auto to wszystkie szyby były juz oklejone (w salonie mercedesa).
Oczywiście przednie bardzo delikatnie, dopiero przypadkiem zwróciłem na to uwagę (tył jest bardzo mocno przyciemniony). Nie miałem problemów przy badaniu. Nikt nigdy nie zwrócił na to uwagi a już dwa razy miałem badanie techniczne.
W205-C180
X164-GL450
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Szum wiatru

Post autor: Jara »

Ludzie nie po to MB kupuje się aby wyciszać to ... są inne marki.
Ja posmarowałem takim żelem do gumy Sonax wszelkie uszczelki i gumy wkoło drzwi itd. .. tak parę razy co 2 tygodnie ... guma zmiękła .. przestało szumieć - aczkolwiek pozostało ... nad głową szumi ... a to już kiepskie wygłuszenie dachu.
Nie wiej na jak długo .. ale pól roku i gumowe elemeny są dalej miękkie. Ale fakt w zgaszony aucie na postoju po przesiadce z W203 myślałem że jakąś szybę mam w 205 otwartą .. słyszę deszcz uderzający w dach itd... 9 lat W203 jeździłem i niższy poziom wyciszenia od wiatru i kół ( np. przejazd przez kałuże) był dla mnie szokiem w 205 - tego się nie spodziewałem. Dużo MB ubyło. W203 szumiało mi zimą od uszczelek jak na mrozie -10 postał ale po 12 latach i ten żel kupiłem właśnie wtedy ... nie wiedziałem że za wiele lat w o wiele nowszym aucie to samo mnie czeka ... wstyd panie Mercedesie.
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Szum wiatru

Post autor: Jara »

bobofrut pisze: 16 sie 2019, o 13:12 Szyby akustyczne dotarły. Jedna rok produkcji 2017 druga 2019. Jak wspomniałem wcześniej dla mnie ten rok produkcji nie ma znaczenia bo i tak zostawię stare szyby dla kolejnego właściciela. Muszę je tylko teraz okleić folią przyciemniającą bo stare miałem oklejone (z oklejonymi kupiłem auto.)
Podaję dla informacji numery szyb: 205 725 18 00 oraz 205 725 23 00 . Dostałem dobrą cenę z rabatem i myślę że było warto. Pomiary to zweryfikują.
Ciekawostka: obie szyby Made in Poland
Większość cześć w moim to Czechosłowacja ... tapicerka bagażnika na naklejce jest nawet imie i nazwisko jakieś Czeszki. Wiec pewnie całą tapicerkę w Czechach robią .. dywaniki też z Czech są.
bobofrut
Posty: 47
Rejestracja: 29 sty 2019, o 16:46

Re: Szum wiatru

Post autor: bobofrut »

Dostałem na kilkanaście dni auto zastępcze A180 2019. Oficjalnie przestaje narzekać że w205 jest głośne. Po prostu nie jeździłem A-Klasą.
Nawet w starej W168 nie było tak głośno powyżej 120km/h. Nie wiem co się dzieje teraz z tym wygłuszeniem nowych modeli. O audio to szkoda wspominać. Na cholerę jakiś nowy system multimedialny skoro podstawowa funkcja czyli audio działa przeokropnie. Odradzam każdemu zakup podstawowej wersji audio bo to porażka w A180.
W205-C180
X164-GL450
Awatar użytkownika
C200 4Matic AirMatic
Posty: 82
Rejestracja: 14 mar 2020, o 17:35
Lokalizacja: Zakopane

Re: Szum wiatru

Post autor: C200 4Matic AirMatic »

Ja mam z pakietem akustycznym i w aucie jest bardzo cicho, nie mam na co narzekać. Szyby są grube i klejone.
szyba.jpg
szyba.jpg (77.77 KiB) Przejrzano 3510 razy
Awatar użytkownika
zmichal
Administrator
Posty: 1147
Rejestracja: 17 mar 2016, o 14:26

Re: Szum wiatru

Post autor: zmichal »

Z tym "bardzo cicho" to już nie przesadzaj. Te podwójne szyby są bardzo cienkie i są tylko z przodu, co daje zauważalne odczucia hałasu z tylnej części auta podczas jazdy np. w tunelach.
W W213 szyby dźwiękoszczelne są sporo grubsze i montowane we wszystkich oknach, co ma wtedy większy sens.
Poza tym - co już omawialiśmy - W205 jest dość przeciętnie wygłuszone, w zasadzie zaryzykuję stwierdzenie - na poziomie wielu dzisiejszych kompaktów. W testach podawane jest około 64dB przy 100km/h więc o jakim "bardzo cicho" my tu mówimy :lol:

PS.
Temat posprzątałem i proszę aby dotyczył meritum dyskusji odnośnie wyciszenia lub problemów z nim związanych w W205.
C250 Estate
Jara
Posty: 744
Rejestracja: 22 sie 2018, o 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Szum wiatru - wyciszenie

Post autor: Jara »

W203 i tak było cichsze.
205 spadło sporo .... cieńsza blacha ... zaskoczyłem się że uderzenia kropel w czasie deszczu tak głośno słychać, puszczę muzykę w środku auta i na zewnątrz ją bardzo słychać ... jakbym robił przebiegi tym autem spore autostradami .... to bym je pewnie szybko sprzedał ... przy 180 to jakbym w środku huraganu siedział .... a wyciszenie w210 to te 205 nawet do piet nie dorasta .. tam to przypomniało mi że jadę 230 Km/h dopiero uchylenie szyby.
To już nie te czasy ... C klasa już sie zapsuła w tym temacie. A czemu tak ... reszta aut i marek ma podobnie. teraz solidność jest wizualna .. duże koło, małe okna :) .. a jeździ to przeciętnie ... takie czasy.


bobofrut pisze: 13 maja 2020, o 09:18 Dostałem na kilkanaście dni auto zastępcze A180 2019. Oficjalnie przestaje narzekać że w205 jest głośne. Po prostu nie jeździłem A-Klasą.
Nawet w starej W168 nie było tak głośno powyżej 120km/h. Nie wiem co się dzieje teraz z tym wygłuszeniem nowych modeli. O audio to szkoda wspominać. Na cholerę jakiś nowy system multimedialny skoro podstawowa funkcja czyli audio działa przeokropnie. Odradzam każdemu zakup podstawowej wersji audio bo to porażka w A180.
Jak miałem W203 to koleś co miał A mniej więcej z tego okresu pierwsze co zauważył to cichobieżność ... a teraz powiem że to było o wiele lepiej wygłuszone auto niż 205.
Po zmianie z 203 na 205 jak siedziałem w zgaszonym aucie w środku to dobiegał mnie hałas z zewnątrz .... naprawdę myślałem że ktoś zostawił otwartą szybę lub drzwi .... to dużo mówi o wyciszeniu auta ... jak stojąc ono jest "głośniejsze" w środku.

Koledzy co przesiedli sie w innych markach ... te marki tak samo mają ... czarują jakimiś nieistotnymi w czasie jazy bajerami.
Awatar użytkownika
zmichal
Administrator
Posty: 1147
Rejestracja: 17 mar 2016, o 14:26

Re: Szum wiatru - wyciszenie

Post autor: zmichal »

Wreszcie zrealizowałem u siebie temat kompletnego wygłuszenia wnętrza. Hałas przy prędkościach autostradowych powodował u mnie zawsze ogromne zmęczenie, a po wielogodzinnej jeździe wręcz wykończenie podróżą :x
Niestety obecnie auta są coraz głośniejsze (ekologia, oszczędności itp), a taka w sumie C-klasa to przecież tylko segment D, więc tym bardziej producent olał temat porządnego wyciszenia wnętrza.

Zakres prac obejmował: wyciszenie nadkoli przód od strony koła, wyciszenie nadkoli przód od strony wnętrza, kompletne wyciszenie podłogi przód oraz tył w tym pod fotelami, wyciszenie tunelu środkowego, wyciszenie podłogi pod kanapą tylną, wyciszenie bagażnika kompletne: błotniki, nadkola od strony błotników, nadkola od strony wnętrza, cała podłoga łącznie z muldą koła zapasowego, wyciszenie dachu.

Efekt - pierwsza trasa (500km) po wyciszeniu wreszcie bez zmęczenia! Hałas jest zauważalnie niższy, ale najważniejsze, że zmieniła się jego częstotliwość - to nie jest już ten natarczywy, "szorstki" szum od kół, który zawsze strasznie mnie męczył na długich trasach. Teraz to "miękki", łagodny szum, który nie męczy.
Powiem tak - gdyby do C-klasy dało się zamówić porządne dźwiękoszczelne szyby we wszystkich oknach to byłby poziom wygłuszenia jak w S-klasie, bo wstępnie mierząc smartfonowym decybelomierzem przy 100km/h jest teraz 60dB, a było 64dB :shock:
Minimalnie przedostają się hałasy z otoczenia przez właśnie te szyby, chyba głównie tylne, bo przednie mam dźwiękoszczelne, tak więc przejeżdżając obok tira trochę go słychać.
Generalnie efekt warty ceny. Koszt inwestycji około 10.000 zł

Wady - żeby nie było tak kolorowo, to teraz o minusach takiej zabawy :| - demontaż całego wnętrza musi wiązać się z jakimiś śladami takiej demolki. Mimo iż firma, w której to robiłem starała się naprawdę bardzo, to kilka rzeczy powoduje lekki ból serca, oraz gorszy sen u osoby traktującej auto z dużym pedantyzmem:
- poziom podłogi podniósł się o kilka cm, co daje się zauważyć;
- na niektórych plastikach, zwłaszcza listwach progowych widać, że coś tu było majstrowane- są teraz nierówne szczeliny;
- boczki drzwiowe miejscami trochę odstają, co widać po otwarciu drzwi.

Reasumują - kupa kasy, odrobinę śladów montażu ale wreszcie w samochodzie można jechać w komfortowych warunkach, zwłaszcza po coraz częściej stosowanych betonowych, cholernie głośnych nawierzchniach.
C250 Estate
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość