Kodowanie krótkiego kierunkowskazu

Manualne napraw, instrukcje, retrofity, itp.
lajsta
Posty: 194
Rejestracja: 10 lip 2022, o 17:58

Kodowanie krótkiego kierunkowskazu

Post autor: lajsta »

Skusiłem się jednak na Launch'a. Udało mi się z jego pomocą zmienić ilość mignięć z 3 na 5 po krótkim naciśnięciu kierunkowskazu w GLC'2018 z USA. Można ten parametr zmienić w zakresie 1-10. Zacząłem od automatycznego rozpoznania VIN, potem Health report i dalej jak na foto. Na końcu zmieniamy parametr z istniejącego 3.00 na 5.00 (albo dowolny w zakresie 1-10) i dalej wg wskazówek Launcha.ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane przy użyciu Tapatalka


Ostatnio zmieniony 18 cze 2024, o 20:34 przez lajsta, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 918
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: Kodowanie krótkiego kierunkowskazu

Post autor: GLC X253 »

Witaj w klubie "mini koderów". Przy okazji jak lubisz się bawić, to spróbuj poszukać opcji pomiaru cisnienia oleju. Ja dość długo szukałem, ale bez powodzenia.
ZW (GLC 250 - 211KM)
lajsta
Posty: 194
Rejestracja: 10 lip 2022, o 17:58

Re: Kodowanie krótkiego kierunkowskazu

Post autor: lajsta »

Wskaznik ciśnienia oleju? Szczerze mówiąc nie widziałem nigdy w samochodach takiego wskazania. MB w ogóle w jakichś wersjach ma takie coś? Temp widziałem, ale ciśnienia jeszcze nigdy. Czy chodzi Ci w ogóle o możliwość odczytania tego parametru w Launchu?

Wysłane przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 918
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: Kodowanie krótkiego kierunkowskazu

Post autor: GLC X253 »

Tak, chodzi o odczyt w czasie rzeczywistym. Np. w BMW jest to możliwe. A wracając do MB w silniku 2,0 211KM jest w pompie olejowej elektrozawór regulujący ciśnienie, czyli powstaje pytanie co nim steruje. Na logikę powinien być czujnik, który nim steruje np. w powiązaniu z obrotami sinika, temperaturą, obciązeniem itp.
ZW (GLC 250 - 211KM)
lajsta
Posty: 194
Rejestracja: 10 lip 2022, o 17:58

Re: Kodowanie krótkiego kierunkowskazu

Post autor: lajsta »

Niby tak, skoro jest zawór, powinien być czujnik. Pytanie, czy nie działa zerojedynkowo.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 918
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: Kodowanie krótkiego kierunkowskazu

Post autor: GLC X253 »

Wg opinii kolegów z forum zawór ma funkcję ekologiczną, czyli zmniejszanie ciśnienia oleju w celu poprawy efektywności silnika. Wobec tego jego działanie jest powiązane z parametrami pracy silnika (cokolwiek to znaczy). Stąd moje pytanie - jeśli coś wpływa na pracę zaworu, to musi też monitorować jego działanie. Ale to już się robi wątek na zupełnie inny temat.
ZW (GLC 250 - 211KM)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość