Plusy/minusy waszego auta?

Mroziu
Posty: 14
Rejestracja: 20 lip 2018, o 18:17
Lokalizacja: Kraków

Re: Plusy/minusy waszego auta?

Post autor: Mroziu »

GLC X253 pisze: 25 lip 2018, o 22:43 Do swojego samochodu zamówiłem kamerę 360 i to był strzał w 10. Obrazowanie czujników w wersji MB uważam za porażkę. Skoro każde auto ma standardowy monitor to dlaczego nie zrobiono tego podobnie jak w BMW czy VW nie rozumiem. Faktycznie wygląda to jak tania zabawka rodem z ChRL.
Zamówiłes w salonie czy sam sobie doposazyles?
Awatar użytkownika
GLC X253
Posty: 899
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:54

Re: Plusy/minusy waszego auta?

Post autor: GLC X253 »

Zamówiony do produkcji.
ZW (GLC 250 - 211KM)
MB21_4321
Posty: 22
Rejestracja: 22 lip 2019, o 19:53

Re: Plusy/minusy waszego auta?

Post autor: MB21_4321 »

W205 C300 Sedan, dodam plusy i minusy a potem porównanie z moim poprzednim autem - C207 E250 CGI

C300 W205 plusy :

- Design przodu
- Łatwość utrzymania wnętrza w czystości ( czarne skóry, matowe drewno jesion)
- Fajne multimedia (Audio 20 + Gamrin, ale z Carplay i AA)
- Design Wnętrza
- Nagłośnienie burmester
- Komfort jazdy, izolacja od otoczenia (zawieszenie zwykłe bez A.M ale auto z pakietem akustycznym)
- Komfortowy dostęp do bagażnika (otwieranie nogą zawsze działa)
- Keyless go, działa bardzo dobrze, możliwość wyjęcia przycisku też super
- Skrzynia 9-g tronic, przesiadłem się z 5 biegowej i jest o milion razy lepsza, samo prowadzenia auta jest też o wiele
bardziej komfortowe
- Światła led, bardzo dobrze świecą
- Przestrzeń wewnątrz, mimo odczucia otulenia wnętrzem
- Wygoda foteli i odcinek lędźwiowy regulowany

Minusy :

- Parujące szyby
- Parujące lampy przód
- Słabo moim zdaniem rozwiązane schowki, jedyny plus duże kieszenie w drzwiach i schowek na okulary
- Duża popularność auta (to jest oczywiście i plus i minus, ale poprzednie e coupe było o wiele bardziej unikalnym autem niż zwykłe 205)
- Dziwne sterowanie nawiewami
- Brak ludzkiego schowka na telefon (żeby podłączyć do carplay trzeba przez kabel do schowka, a w schowek ten na konsoli nie mieści się gdy mamy mocowania na napoje
- Trochę słaby układ kierowniczy, oczywiście wspomaganie jest komfortowe, ale dużo trudniej wyczuć auto niż w C207
- Fotele wygodne, ale ich trzymanie boczne to zdecydowany minus, szkoda że nie da się pompować boczków jak w innych modelach mimo zastosowania zaawansowanego fotela kierowcy (pełna regulacja w 4/5 płaszczyznach z poziomu drzwi z pamięcią, podgrzewaniem i odcinkiem lędźwiowym). Z tego co wiem teraz można brać wielokonturowe co pewnie rozwiąże problem.
- Design tyłu, moim zdaniem jest mało atrakcyjny i starsze w204 było pod tym względem bardziej atrakcyjne
- Brak koła zapasowego i zestawu, skazanie na runflaty oznacza albo obniżenie komfortu albo wożenie koła dojazdowego w pokrowcu w bagażniku bez runflatów. Nie wiem czy to wina opon ale przy przejeżdżaniu przez studzienkę szczególnie w zakręcie auto potrafi zarzucić.
- Tu minus stricte mojego egzemplarza, jest kamera cofania nie ma parktronica, co jest uciążliwe
- Duży słupek a, i b wycinający dużą cześć widoczności
- Spalanie, przy tym silniku i tej skrzyni oczekiwałem nieco lepszego spalania. W mieście jest to 13-14 litrów, w trasie udaje mi się zejść do słusznych 6.8 - 7 litrów.

Teraz porównanie, co jest na pewno lepsze w E coupe z 2009 roku E250 CGI :
Design linii auta i tyłu, prowadzenie w zakrętach, ogólnie trzymanie się drogi, fotele i ich wygląd (trzymanie boczne przede wszystkim), spalanie (mimo nieco gorszych osiągów przy silniku E250CGI schodziłem w trasie do 6.2 litra na 100km i 11 w mieście), ogółem lepsza jest także widoczność, nie parują szyby i reflektory, wycieraczka zbiera brud ze znacznie większej powierzchni szyby, ale pracuje zdecydowanie głośniej

Teraz co jest lepsze w W205 :
Design przodu, design wnętrza i jego wykonanie, szczególnie materiały i ich spasowanie (W C207 potrafiło coś skrzypnąć a sama deska była na górze twarda, kierownica bo ta w C207 jest ogromna, multimedia, przestrzeń wewnątrz, praca skrzyni, komfort jazdy i izolacja od otoczenia.

Czy dziś kupił bym ponownie W205 ?

Jako samo auto na pewno tak, ale biorąc pod uwagę fakt, że lubię się wyróżnić raczej celował bym w C207 po lifcie, albo poczekał aż ceny nowej E coupe zejdą nieco w dól. Jeździłem dwukrotnie kilka dni odpowiednikiem coupe klasy E W213 i jest to o niebo lepszy samochód od W205 zarówno sedan czy coupe. Nie mniej należy stwierdzić, że mimo kilku wpadek, które mercedesowi przy W205 nie powinny się wydarzyć to bardzo dobre auto. Może nie tak dobre na swoje czasy jak było to w przypadku W204, ale nadal stosunek ceny do jakości, szczególnie przy niewyeksploatowanych autach z rynku wtórnego jest jeden z najlepszych jakie są tylko możliwe.
miluch
Moderator
Posty: 454
Rejestracja: 3 cze 2016, o 15:48

Re: Plusy/minusy waszego auta?

Post autor: miluch »

Poczułem się wywołany do tablicy bo podobnie jak Ty przesiadłem się do W205 kombi z C207. Powód tej zmiany był prozaiczny, dziecko, którego wożenie w coupe stało się udręką. Auto, C207 moim zdaniem jednak dużo lepiej wykonane (wersja po lifcie) i bezawaryjne, przez 60kkm nie zepsuło mi się absolunie nic, w W205 jednak mam różne przygody w kwestii serwisu. Sa to jednak dwa różne auta skierowane do dwóch różnych odbiorców, wiadomo że coupe to raczej dla ludzi młodych (jeszcze nie ma dzieci) albo nieco starszych (już nie ma dzieci), opcjonalnie jako kolejne auto w domu. Kiedyś wrócę do koncepcji coupe, jednak póki co mogę sobie powspominać, dobrze powspominać. Coupe to kwintesencja motoryzacji, auta stworzone dla oka i kierowcy, pomijając całą resztę rzeczy jakże istotnych w kombi.

Tak czy inaczej dzięki za rzetelną opinię na temat obu aut.
W204 C180 Kompressor ---> był :roll:
W207 E250 CGI ---> był :roll:
W205 220d Estate ---> był :roll:
W213 220d All Terrain ---> jest :lol:
freel4ncer
Posty: 296
Rejestracja: 11 lip 2017, o 11:54

Re: Plusy/minusy waszego auta?

Post autor: freel4ncer »

miluch pisze: 5 sty 2020, o 18:26 Sa to jednak dwa różne auta skierowane do dwóch różnych odbiorców, wiadomo że coupe to raczej dla ludzi młodych
Oj polemizowałbym czy Mercedes E coupe jest kierowany do ludzi młodych.
Kawał świata widziałem i zawsze zwracam uwage na to kto czym jeździ i z tego co pamiętam to kierowcy E coupe (mówimy o nowych autach w danym czasie czy C209 C207 czy C238 ) to raczej w wieku 40+
Do młodych jest kierowane A/GLA/CLA kiedys CL203 CLC bo teraz nawet chyba C klasa juz nie jest dla mlodych ;)
s205
MB21_4321
Posty: 22
Rejestracja: 22 lip 2019, o 19:53

Re: Plusy/minusy waszego auta?

Post autor: MB21_4321 »

miluch pisze: 5 sty 2020, o 18:26 Poczułem się wywołany do tablicy bo podobnie jak Ty przesiadłem się do W205 kombi z C207. Powód tej zmiany był prozaiczny, dziecko, którego wożenie w coupe stało się udręką. Auto, C207 moim zdaniem jednak dużo lepiej wykonane (wersja po lifcie) i bezawaryjne, przez 60kkm nie zepsuło mi się absolunie nic, w W205 jednak mam różne przygody w kwestii serwisu. Sa to jednak dwa różne auta skierowane do dwóch różnych odbiorców, wiadomo że coupe to raczej dla ludzi młodych (jeszcze nie ma dzieci) albo nieco starszych (już nie ma dzieci), opcjonalnie jako kolejne auto w domu. Kiedyś wrócę do koncepcji coupe, jednak póki co mogę sobie powspominać, dobrze powspominać. Coupe to kwintesencja motoryzacji, auta stworzone dla oka i kierowcy, pomijając całą resztę rzeczy jakże istotnych w kombi.

Tak czy inaczej dzięki za rzetelną opinię na temat obu aut.

Też muszę się zgodzić. Mam z 2009 roku (piszę mam bo jeszcze go nie sprzedałem). Kupiłem go w Stuttgarcie z przebiegiem 88 tys. km w 2015 roku. Dziś ma 190 000 km, więc zrobiłem nim ponad 100 000 km. Bezawaryjnie. Jedyne problemy jakie miałem to :

- Pokrętło od comannd (joystick), wymienione za free w Mb w ramach Junge Sterne
- Termostat
- Pęknięty przewód olejowy, który ciekł (zrobiony za nieduże pieniądze)

Poza tym przez ten czas w aucie robiłem klocki, tarcze, serwisy i tyle. Nawet akumulator mam fabryczny i działa świetnie.

Reasumując moja ocena dotyczyła wykonania wnętrza. Mam jak wspomniałem wersję przed liftem. Tyły foteli - twardy plastik, deska rozdzielcza też raczej twardy plastik, przy audio na full zdarzają się brzęki, co do deski to jeszcze tłukła mi się o przednią szybę i musiałem zastosować gumowe podkładki żeby wyeliminować problem.

Co do klienteli aut to pełna zgoda, inne potrzeby inne auta. C207 jeżdżą zarówno osoby starsze (przeważnie żony lepiej sytuowanych panów) oraz ludzie młodzi (sam mam 26 lat i znam jeszcze inne młode osoby, które tymi autami jeździły). Oczywiście wiadomo że im starsze auto, tym szybciej wchodzi w posiadanie osób młodych bo po prostu kosztuje mniej. Dziś CLK 208 i 209 jeżdżą w Polsce głównie osoby młode, choć np. w Niemczech już nie, bo zdarzają się też zadbane sztuki od pierwszych właścicieli.

U mnie powodem zmiany był wiek i przebieg auta, wystawiłem go teraz, bo obawiam się, że po przekroczeniu 200 000 km i wieku 10 lat auto drastycznie straci na wartości a sprzedać coupe za cenę jaką jest warte w tym kraju jest dość trudnym zadaniem. Sedana C300 wybrałem po prostu z tego powodu, że mogłem w relatywnie nie dużych pieniądzach pozyskać auto praktycznie nowe. Z racji że sprowadzałem już różne auta z USA ściągnąłem właśnie takie C300 z 2018 roku z sierpnia z przebiegiem 8000km, w cenie nie 1/3 wartości nowego auta. Wiadomo, auto było uszkodzone, ale naprwilem je sam w profesjonalny sposób, wiem co gdzie i jak było robione, czego dziś nie można powiedzieć nawet o autach nowych z salonu (przykłady szpachli i podwójnych lakierów w jeepie gdy auta spadały z lawet lub niekończących się problemów S coupe AMG o czym głośno na yt). Mimo to nadal nie jestem do końca przekonany do zmiany, bo W205 po przesiadce z Coupe C207 jest trochę "dziadkowe" w prowadzeniu. Muszę się po prostu chyba oswoić, bo w historii miałem też okularnika w210 2.7 CDI z 2001 roku i tamto auto komfortem jazdy, prostotą serwisu i kosztami eksploatacji niszczyło wszystko co jest mi znane. Spalanie na trasach 200 km wychodziło mi 4,5 litra (i to nie z komputera, tylko z tankowania pod korek), fakt, że auto było w 6 biegowej manualnej skrzyni co jest rzadkością w W210 z tym silnikiem i z tego rocznika, aczkolwiek podobnie żałowałem przesiadki do coupe wtedy. W205 mam od miesiąca, pojeżdżę jeszcze jakiś czas i zobaczę, czy się przypasuję czy wystawię go dalej i poszukam poliftowego C207. Dam znać jakie jeszcze plusy i minusy zauważę w dalszej eksploatacji.

Pozdr !
miluch
Moderator
Posty: 454
Rejestracja: 3 cze 2016, o 15:48

Re: Plusy/minusy waszego auta?

Post autor: miluch »

freel4ncer pisze: 5 sty 2020, o 19:27
miluch pisze: 5 sty 2020, o 18:26 Sa to jednak dwa różne auta skierowane do dwóch różnych odbiorców, wiadomo że coupe to raczej dla ludzi młodych
Oj polemizowałbym czy Mercedes E coupe jest kierowany do ludzi młodych.
Kawał świata widziałem i zawsze zwracam uwage na to kto czym jeździ i z tego co pamiętam to kierowcy E coupe (mówimy o nowych autach w danym czasie czy C209 C207 czy C238 ) to raczej w wieku 40+
Do młodych jest kierowane A/GLA/CLA kiedys CL203 CLC bo teraz nawet chyba C klasa juz nie jest dla mlodych ;)
No ja byłem poniżej Twojej średniej. :lol:
Ale wyjątek potwierdza regułę. :lol:
W204 C180 Kompressor ---> był :roll:
W207 E250 CGI ---> był :roll:
W205 220d Estate ---> był :roll:
W213 220d All Terrain ---> jest :lol:
sylmicha

Re: Plusy/minusy waszego auta?

Post autor: sylmicha »

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Wiele Twoich zalet u mnie było jako wady. Np napisałeś,że ma dobre wyciszenie,czy nie trzeszczące wnętrze hmmm. Przecież to jedne z największych wad tego auta. Tylko mi nie pisz,że jest taki cichy dzięki pakietowi akustycznemu bo to nieprawda. Największy hałas w tym aucie idzie z bagażnika i tylnych nadkoli,a szyby akustyczne lekko wyciszają przód dzięki czemu jeszcze bardziej słyszysz tył,jeśli go nie wyciszyłeś. Albo zaleta przestronne wnętrze czy Audio 20 i Garmin 😂...Natomiast wiele wad nie jest wadami,choćby słupek A który zasłania? Układ kierowniczy nie jest precyzyjny?
MB21_4321
Posty: 22
Rejestracja: 22 lip 2019, o 19:53

Re: Plusy/minusy waszego auta?

Post autor: MB21_4321 »

Mam pakiet akustyczny, tyłu nie wyciszałem. U mnie jest na prawdę cichutko. Może to kwestia że mam auto tuż przed FL ? 08/2018. W każdym razie tutaj nie mam co narzekać. Co do przestronności, to po przesiadce z C207 jest dla mnie przestronnie, auto ma dużo więcej miejsca i mimo otulenia kokpitem nie czuje się w nim klaustrofobii. W C207 przez opadający dach, małe szyby czy też niską pozycję do siedzenia odczuwałem że miejsca nie jest zbyt wiele. Co do audio 20 i garmin to chodziło mi raczej o to jak brzmi (mam burmester) oraz że mam Carplay i Android Auto, dzięki czemu bez kłopotu za pomocą komend głosowych uruchamiam sobie navi google, czego w C207 i command mimo wyżej navi nie miałem (miałem sterowanie głosem ale tylko po angielsku i nie oszukując się mimo, że tam był command do z 2009 roku więc system działał w moim odczuciu wolniej. Pozdr !
sylmicha

Re: Plusy/minusy waszego auta?

Post autor: sylmicha »

Więc to jest obiektywne porównanie do starszego modelu. Mój pierwszy samochód to 126p rocznik 1988 i w tym porównaniu W205 wypada znakomicie.Tu rzeczywiście jest bardzo cichy i materiały w kabinie są zdecydowanie lepszej jakości 😉 Tak więc zależy z czym co porównujemy. W205 jest dobrym samochodem ale tylko ogólnie samochodem. Natomiast jest złym Mercedesem tzn jak na producenta marki premium ja osobiście oczekuje czegoś wiecej. Ma oczywiście sporo zalet, ale ma zbyt wiele wad.
Zalety:
-Kabina:przytulnie i nowocześnie wyglądające wnętrze.
-Multimedia:łatwa i intuicyjna obsługa,moim zdaniem proste menu. Bardzo dobra nawigacja (tylko Comand)
-układ kierowniczy: dość precyzyjny,który jest w stanie zadowolić prawie każdego (w zależności od ustawień)
-zawieszenie: pakiet sport kombi 4Matic,w normalnej jeździe bardzo dobrze działające (tylko na drogach o dobrej nawierzchni) uniwersalne, dość obliczalne w swoim działaniu.
Sedan Air Matic, bardzo dobrze działające (tylko na drogach o dobrym stanie nawierzchni), genialne podczas jazdy z obciążeniem, kilka trybów twardości a więc z zależności od potrzeb świetne dopasowanie do warunków i stylu jazdy. Od komfort "płynącego okrętu" po twardy "wóz drabiniasty" świetnie wchodzący w zakręty.
-hamulce:bardzo dobre, natomiast dla fanów szybkiej jazdy i hamowań np od 240 do np 150 polecam od pakietu AMG.
-Karoseria/nadwozie: dobra jakość lakieru,brak problemów z korozją,sporo zastosowanego aluminium co jest zaletą i również wadą.
-Silniki:bardzo szeroki wybór pojemności i mocy, zadowoli każdego od fana jazdy po mieście po fana jazdy w dalekie,szybkie trasy. Od fana jazdy emeryta po fana wyścigów. Wszystko zależy od zamontowanego silnika.
-skrzynia biegów: manual jak to manual, dla zwolenników tego rodzaju skrzyń biegów dobrze działająca nie fundująca problemów skrzynia biegów.
-automat bez względu czy 7 czy 9 g precyzyjnie działająca, przy odpowiednim traktowaniu też bezproblemowa skrzynia biegów.
-światła: LED, bez względu na rodzaj ILS, HIGH PERFORNANCE czy MULTIBEAM wszystkie są dobre i bardzo dobre choć konkurencja (VW/Audi) ma lepsze.
Wady:
-Kabina: jak na auto tej klasy zbyt ciasna,jakość materiałów od średniej po katastrofalną (np piano black),skrzypi prawie wszystko od monitora,kratki na głośnik w desce rozdzielczej, okrągłych nawiewów w desce rozdzielczej,dekororów w drzwiach, po np fotel kierowcy czy konsolę centralną ( opinia ogólna, nie mój egzemplarz)
-bagażnik jeden z mniejszych w swojej klasie i dla rodzin wyjazd na wczasy to istny tetris w ułożeniu i zmieszczeniu wszystkiego.
-wyciszenie jak na samochód tej klasy produkowany przez firmę jeszcze uważaną za markę premium to skromnie mówiąc zbyt mało (tylna część kabiny jest po prostu zbyt głośna).
-Multimedia i nagłośnienie: w przypadku Audio 20 multimedia to coś czego nie powinno być w aucie z marki premium. Nagłośnienie inne niż Surrand i Burmester to jakaś kpina w samochodzie tej klasy. Lepiej gra choćby VW Polo w wersji podstawowej. Burmester to niezbędne minimum, które dla fana dobrej jakości odsłuchu wymaga modernizacji.
-Zawieszenie: uskoki tylnej osi to coś czego w tym aucie nie powinno być, a bez względu na rodzaj zawieszenia jest i może wprowadzić kierowcę w niezły stres czy nawet kłopoty.
-hamulce: modele z układem hamulcowym poniżej pakiet AMG nie są dla fanów szybkiej jazdy. Przekona się o tym każdy komu przyjdzie wyhamować z prędkości 180-240 do choćby 120km/h.
-karoseria:dzięki temu, że zastosowano sporo aluminium jest bardzo głośno w kabinie (aluminium doskonale przenosi dźwięk) Po prostu z tym rodzajem materiału do budowy karoserii samochód wymaga innych wycieszeń,które w wypadku W205 byłby wystarczające gdyby karoseria była cała ze zwykłej blachy.
-silniki: wszystkie poniżej 2,0 dobre do turlania się tylko po mieście i drogach lokalnych. Do szybszej jazdy i na autostrady to męka dla silnika i kierowcy. Sporo też problemów w benzynach z układem wałka rozrządu (czujnik czy sam skomplikowany wałek) czy dieslach z układem AdBlue (ogólnie) Ale na tle konkurencji i tak jest całkiem nieźle.
-Oświetlenie:w sumie nie ma ono wad, jedynie może zaparować ale to jest chwilowe i spowodowane wysoką temperaturą panującą w reflektorze i na zewnątrz.
Po za tym sporo usterek w modelach z małym przebiegiem. Od modułu MRM po czujnik ciśnienia pompy oleju znajdujący się w silniku poprzez dziesiątki innych usterek.

Tak więc ogólnie samochód jest dobry, ale od klasy i producenta oczekiwałbym o wiele więcej.
Ostatnio zmieniony 7 sty 2020, o 11:26 przez sylmicha, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości